петак, 02. јануар 2015.

Produhovljeno disanje

Pet načina disanja mogu se koristiti kao posebne vježbe za tjelesni, mentalni i duhovni razvoj, svaki s posebnim ciljem
1. Disanje snage: disanje središtem abdomena. Izvodi se vrlo duboko i lagano. Središte abdomena se puni energijom i prirodno se širi prema naprijed. Između udaha i izdaha zadržite dah nekoliko sekundi. Izdah je dva ili tri puta dulji od udaha. Rezultat ovakvog disanja je skupljanje fizičke energije, mentalne stabilnosti i ubrzanje cirkulacije.
2. Disanje moći: disanje središtem želuca. Dok udišete, područje želuca se širi, a za vrijeme izdaha skuplja. Izdah je dulji od udaha, a između udaha i izdaha treba nekoliko sekundi zadržati dah. Rezultat je razvoj izdržljivosti, tolerancije i trpljenja.
3. Disanje ljubavi: disanje područjem srca. Udah i izdah su dugi, koncentrirani u području srca. Trajanje udaha i izdaha je gotovo jednako, a dah se ne zadržava. Disanje je prirodno glatko, sa sporim pokretima. Ovim se usklađuje ritam srca i ravnomjerna cirkulacija krvi.
4. Disanje inteligencije: disanje područjem grla. Izvodi se iz grla i korijena grla uz jači udah i slabiji izdah. Za vrijeme udaha, dah se koncentrira u području grla i korijena jezika nekoliko sekundi, a onda se oslobađa. Posljedica tog disanja je razvijanje osjetila za fizičku i mentalnu koncentraciju na određeni cilj. Razvija se jasno gledanje i prodoran uvid u probleme i potiče se intelektualno razumijevanje.
5. Disanje spiritualizacije: disanje područjem srednjeg mozga. "Diše" se unutarnjim središtem glave. Udah je spor ali oštar, kao da dišemo prema vrhu glave, uz osjećaj podizanja tijela. Udah je ravnomjeran i kontinuiran, što duži. Na vrhuncu udaha, zrak se brzo i blago oslobađa. Izdah bi trebao biti usmjeren na usta. Posljedica je spiritualizacija naše relativne svijesti prema univerzalnim razmjerima i ovo disanje služi oslobađanju naše percepcije.
Peđa Matić

Нема коментара:

Постави коментар