среда, 18. октобар 2017.

Tajna molitve "Oče naš"

Picture  

Molitva "Oče naš" - to nijesu samo najvažnije riječi za svakog hrišćanina. U tim redovima sadržan je skriveni smisao, poimanja samog Boga i svega što nas okružuje. S tekstom te molitve povezano je mnogo zanimljivih činjenica, čak i tajni, koje može da postigne samo istinski vjernik.
 

Istorija molitve

"Oče naš" - je jedina molitva koju nam je Gospod dao. Smatra se da je nju čovječanstvu dao Isus Hrist, nijesu je smislili ni sveti ni obični ljudi, upravo u tome je i njena velika snaga. Tekst molitve glasi:


 Oče naš,
 Koji si na nebesima,
 da se sveti ime Tvoje;
 da dođe Carstvo Tvoje,
 da bude volja Tvoja,
 i na zemlji kao na nebu.
 Hleb naš nasušni daj nam danas;
 i oprosti nam dugove naše,
 kao što i mi opraštamo dužnicima svojim;
 i ne uvedi nas u iskušenje,
 no izbavi nas od zloga.
 Jer je tvoje carstvo, i sila, i slava u vekove vekova. Amin
.

Ove reči odražavaju sve ljudske potrebe, težnju i stremljenje za spasenje duše. Smisao i tajna ove molitve je u tome što je ona univerzalna Božja riječ, koja se može koristiti za blagoslov puta, kao i za zaštitu od zlih duhova, od bolesti i od bilo kakve bijede.

Priče spasenja

Mnogi hrišćanski predstavnic kažu da čitanje molitve "Oče naš" u najštrašnijim trenucima života može pomoći da se izbjegne užasna sudbina. Glavna tajna ove molitve je u njenoj snazi. Bog je spasao mnogo ljudi koji su bili u opasnosti, kada su čitali "Oče naš". Bezizlazne situacije kada smo suočeni sa smrću - su najbolji trenutak za izgovaranje ovih moćnih riječi.

Jedan od veterana Velikog otadžbinskog rata, izvjesni Aleksandar, napisao je pismo svojoj ženi, koje nije došlo do nje. Očigledno, bilo je zagubljeno, pošto je pronađeno u jednom od mjesta za razmještaj trupa. U njemu čovjek govori, da su ga 1944. opkolili Njemci, i čekao svoju smrt od ruka neprijatelja. "Sa ranjenom nogom ležao sam u kući, čuo sam šum koraka i njemački govor. Shvatio sam da ću sada umrijeti. Naši su bili blizu, ali računati na njih u tom trenutku bilo je prosto smiješno. Nijesam mogao da se pomjerim - ne samo zato što sam bio ranjen, već i zato što sam se našao u ćorsokaku. Nije mi preostalo ništa drugo osim da se molim.  



Spremao sam se da umrem. Vidjeli su me, uplašio sam se, ali nijesam prestajao da izgovaram molitvu. Ispostavilo se da Njemac nije imao metaka, počeo je brzo da govori nešto svojima, nešto nije bilo u redu. Brzo su pobjegli, bacivši mi bombu pod noge, ali tako da nijesam mogao da je dohvatim. Kada sam izgovorio poslednji red molitve, shvatio sam da bomba nije eksplodirala.




Takvih priča svijetu je poznato mnogo. Molitva je spašavala ljude koji su u šumi sretali vukove - oni bi se razilazili i odlazili. Molitva je dovodila na pravedni put lopove i razbojnike koji su vraćali ukradene stvari, prilažući zapise o pokajanju, da ih je na to podstakao Bog. Ovaj sveti tekst spašava od hladnoće, požara, vjetra i od bilo koje napasti, koja može da ugrozi život.

Ali glavna tajna ove molitve ne spoznaje se samo u patnji. Čitajte "Oče naš" svaki dan, to će ispuniti vaš život svjetlošću i dobrotom. Blagodarite Boga za ovu molitvu, za to što ste živi, i bićete zdravi i srećni.


Izvorni tekst: Тайны молитвы «Отче наш»


Prevela: Beba Muratović - bebamur.com


Оче наш, који си на небесима, да се свети име Твоје, да дође царство Твоје, да буде воља Твоја и на земљи као на небу; хлеб наш насушни дај нам данас; и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим; и не уведи нас у искушење, но избави нас од злога.


Отче наш, иже јеси на небесјех, да свјатитсја имја Твоје, да приидет царствије Твоје, да будет воља Твоја, јако на небеси и на земљи. Хљеб наш насушчниј дажд нам днес и остави нам долги нашја, јакоже и ми остављајем должником нашим. И не воведи нас во искушеније, но избави нас от лукаваго. Амин.



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.