понедељак, 18. јул 2016.

Život je počeo tek onda kad sam prestala da ugađam drugima!

Verujem da bih izbegla mnoge pogrešne odluke u životu da sam prihvatila i dobro i loše u sebi kad sam bila mlada. Kada naučite da volite sebe, tek onda ćete moći da prihvatite druge. To je vrlo važno za zdrav odnos 

1. Volite i potpuno prihvatajte sebe

Verujem da bih izbegla mnoge pogrešne odluke u životu da sam prihvatila i dobro i loše u sebi kad sam bila mlada.

Kada naučite da volite sebe, tek onda ćete moći da prihvatite druge. To je vrlo važno za zdrav odnos.

2. Obogatite svoju dušu

Ako, svesno ili nesvesno, tražite dublji smisao života, ali ne znate odakle da krenete, otvorite se intuiciji te počnite tražiti… proučavati nove informacije, zanimljive knjige, probajte meditaciju, jogu, mantru, upoznajte nove ljude, pronađite ono što vas vuče…

Isprobajte razne tehnike, znanja i aktivnosti dok ne nađete ono što vama daje osećaj smisla, slobode i inspiracije.

Uvek se pitajte – Šta radim za večnost, za pamćenje?

3. Pronađite podršku

Dugo vremena sam pokušavala  da sama rešim sve moje probleme ili uz vrlo malu pomoć nekog drugog.

Godinama kasnije, shvatila sam da je vrlo važno imati prijatelje i rođake koji će vas podržati u svim područjima vašeg života.

4. Budite iskreni

Svaki put kad bih se suočavala s poteškoćama, samo bih namestila nasmešenu masku i ponašala se kao da se ništa nije dogodilo. Samo nekoliko bliskih prijatelja znalo je kroz što zapravo prolazim. Iskrenost je najbolja politika, a drugi ljudi će vas smatrati iskrenijima ukoliko otkrijete svoje probleme.

5. Živite za sebe, ne za druge

Većinu svog života provela sam vodeći računa o drugima, ne ostavljajući vremena za sebe. Zbog toga je moj život bio teži nego što je morao biti.  Zapamtite, nikada nećete moći da usrećite sve ljude.

Ostanite verni sebi, počnite da donosite odluke koje će vas usrećiti i bićete iznenađeni koliko će vam život biti lakši.

6. Prestanite stalno da pravite kompromise

Svi mi imamo različite želje i potrebe, to je razlog zašto je kompromis sastavni deo svake veze. Ali zapamtite, kompromis je dobar dok god je to međusobni dogovor. Ako uvek potrebe i želje drugih ljudi stavljate ispred svojih, vreme je da postavite ovo pitanje: Da li je vaš odnos stvarno vredan spašavanja?

7. Putujte više

To je verovatno nešto za čim najviše žalim. Kad sam bila mlađa i nisam imala decu, putovala sam. Bilo je neverovatno. Novac vam omogućuje da kupujete stvari i uspomene. I znate šta? Da sam to ranije  shvatila, ne bih trošila svoj novac na beskorisne stvari, već bi ga potrošila na putovanja. Putovanje vam daje osećaj slobode, na njima shvatite kako raznolik život i stil života može biti.

8. Manje brinite

Stalno sam se borila  s brigom i teskobom. Nakon što shvatite da briga ne služi ničemu,  usvojite mentalni obrazac da je sve moguće. Videćete da će se stvari rešiti na najbolji mogući način. Čim sam se prestala brinuti o svemu u mom životu, otkrila sam da mi je nivo stresa znatno opala.

9. Prestanite se uspoređivati sa drugima

Ponekad mislim da bi trebali odustati od društvenih mreža.  U redu je ponekad se usporediti s najboljim prijateljem, ali uspoređivati svoj život s glamuroznim internet životima ili s nekim osobama na Fejsbuku – to  može biti stvarno depresivno.

Nakon što započnete s tim – nema kraja. Možete prestati s tim samo kada shvatite da je takvo upoređivanje beskorisna stvar koja vam ne donosi ništa dobro, već samo smanjuje vaše samopoštovanje. Uvek postoje ljudi koji izgledaju kao da su bolji, pametniji i lepši od mene. Prihvatila sam to kao očiglednu stvar.

Kad se uhvatim da upoređujem svoj život s tuđim, odmah počnem da nabrajam mnoštvo stvari za koje sam zahvalna u svom životu. To mi pomaže da trenutno preusmerim svoje misli.

10. Zaboravite na očekivanja

Uvek sam imala pomalo „sindrom princeze ” u sebi. Maštala sam o  zgodnom princu koji će me odvesti daleko u divan dvorac,  gde ćemo živeti srećno do kraja života. To zapravo nema veze sa stvarnim životom. Nakon što je moj drugi brak propao,  sva moja očekivanja sam bacila kroz prozor i uživala. Kada shvatite da možete da sanjate o svom životu ne očekujući da se ljudi ponašaju na određeni način, počinjete živeti svoj život u potpunosti.

11. Živite da bi radili, nemojte raditi samo da bi preživeli

Kada bih mogla da počnem sve iz početka, isprobala bih mnogo različitih radnih mesta kako bi pronašla ono koje mi najviše odgovara. Nakon što pronađete put u karijeri koji možete pratiti tokom celog svog života, shvatite da izreka "živi da bi radio" ima smisla.

To znači da volite i poštujete svoj sopstveni izbor. Mnogo ljudi zaglavi na poslovima koje mrze samo da bi živeli. No, ruku na srce, takav život nije idealan.

12. Štedite novac

Kad sam bila mlađa nisam štedela novac. Sada gledam svoje roditelje koji žive od  njihovih malih penzija i razmišljam o tome kako da finansijski osiguram i sebe i njih. Život se stalno menja i uvek će biti oštrih promena. Štednja za crne dane je jedna od najpametnijih stvari koje možete da učiniti sa svojim novcem.

13. Uzvraćajte više

Kasnije u životu sam shvatila da volim da pomažem drugima. Možete pomagati na razne načine; možete postati volonter, donirati u dobrotvorne svrhe ili jednostavno pomoći vašem bliskom prijatelju u  teškim vremenima.

Kada takve stvari činite za druge, vi zaboravljate na svoje probleme na kratko vreme. Kada to budete radili od srca, ne očekujući nikakvu nagradu, videćete da će se vaš život poboljšati.

14. Oprostite sebi i drugima

Većinu svog života, bila sam ljuta i uznemirena zbog stvari koje su mi učinjene i zato sam okrivljavala druge ljude.  Kasnije sam shvatila da je na moj život jako uticala moja sopstvenanesposobnost da sebi i drugima oprostim greške iz prošlosti.

Onda sam odlučila da se promenim. Otpuštanje  prošlosti nije bio lak zadatak, ali kroz neko vreme, osećaj slobode koji sam dobila – bio je neverovatan.  Pustite, videćete da je život ipak lep.

15. Prestanite da trošiti toliko vremena na negativne ljude

Ponekad je teško osloboditi se negativnih ljudi, naročito ako su to vaši saradnici ili članovi porodice. Ali, uvek možete odabrati prave prijatelje i provesti većinu svog vremena s njima.

Postavljanje granica će vam pomoći da zaštitite sebe od nekih ljudi, te smanjite njihov negativan uticaj i poboljšate svoj život.

16. "Ne" je cela rečenica

Uvek mi je bilo teško reći "Ne." Bilo mi je mnogo lakše celo vreme da govorim "Da". Ali, nemoguće je sve ljude učiniti srećnim. Svaki put kad bih rekla "Ne", pokušavala bih da se opravdam i obasnim situaciju. Ali što sam starija, to više shvatam kako je "Ne" cela rečenica koja ne zahteva nikakvo opravdanje. Ne moram objašnjavati zašto sam nešto odbila da učinim za druge. Ako ste sigurni u svoje "Ne" drugi ljudi će lakše prihvatiti vašu odluku.

17. Razmislite dvaput pre nego što kažete "Slažem se"

Razvedena sam. Teško mi je da to priznati, ali sada sigurno znam šta želim i trebam u vezi. Lako je biti uhvaćen u vlastitim emocijama i osećajima. Izbrojala sam dane koje smo proveli zajedno i htela sam više od mog partnera pa sam pomislila kako je ispravna odluka prihvatiti njegov predlog. Nadala  sam se da će stvari s vremenom postati bolje. Stvari su se promenile, ali na gore. Ako ne mislite da će vaš odnos trajati, treba se zapitati – da li je vaš partner onaj pravi za vas. Puno lakše je prekinuti vezi pre nego što postane previše ozbiljno.

18. Zastanite i uživajte u malim stvarima u životu

Tehnološki napredak je promenio radne i životne navike i postaje sve teže i teže izolovati se i jednostavno uživati u životu. Ali jednostavno je. Probudite se rano,  gledajte izlazak sunca ili uzmite pauzu i divite se zalasku sunca ili zvezdanoj noći.

Zastanite i osetite miris cveća. Otiđite na more ili u planine i uživajte u prirodi. Kao što je  jedan filmski junak rekao: "Život teče prilično brzo. Ako ne zastanete i pogledate oko sebe s vremena na vreme, možete ga propustiti."

19. Prestanite da brinete o tome šta drugi misle o vama

Volela bih da sam to znala ranije. Toliko sam se brinula o tome što drugi ljudi misle o meni,  da sam radila i ono što se od mene nije očekivalo. Čim sam shvatila da tuđe mišljenje uopće nije važno, mogla sam odabrati pravu motivaciju. Budite svoji i prestanite da ugađate svima. To će učiniti vaš život mnogo lakšim.

20. Prihvatite promene

Kad sam bila mlađa, želela sam da stvari budu predvidljive i stabilne. Činilo se sigurnije misliti da će  moj život ostati manje-više isti u nadolazećim godinama. Nisam bila spremna za velike životne promene. Sada znam da je jedina stvar na koju mogu računati u životu – promena.

Kada shvatite da su nagle promene neizbežne, lakše vam je prihvatiti izazov; također, to je odličan način da postanete spremni za sve što će vam život doneti.



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.