четвртак, 28. јул 2016.

PRIČA O KOJOJ SE RAZMIŠLJA: Kako nepotrebnim žrtvovanjem upropastiti sopstveni život

1


„Da li je ovo red za prinošenje žrtve?“

– Jeste! Vi ste iza mene! Ja sam broj 852, što znači da ste vi 853 –

„Baš je dugačak ovaj red. Kada li ćemo mi stići?“

– Ne brinite, brzo to ide. Za koga ili šta se vi žrtvujete?-

„Žrtvujem se u ime ljubavi. A vi?“

– Žrtvujem se zarad dece. Ona su mi jedina radost!-

„A šta planirate da žrtvujete?“

– Žrtvovaću svoj privatan život. Sve što mi u životu treba je da su mi deca zdrava i srećna. Sve svoje dajem zbog njih. Jedan čovek me  je zaprosio – odbila sam! Odustala sam i od posla koji sam volela i zaposlila se u obdaništu kako bih bdila nad svojom decom. Sve što imam daću njima, za mene me nije briga! –

„Razumem vas! Ja želim da žrtvujem svoju vezu. Vidite, od odnosa mene i mog muža nije ostalo ništa. On se viđa sa drugom ženom. I ja imam drugog muškarca… Kad bi bar moj muž otišao iz našeg braka! Ali, kaže da ne želi. Plače, kaže da se navikao na život sa mnom. A meni ga je žao, i ne mogu da odem. Tako izgleda naš brak…“

Vrata se otvaraju, i razlegao se glas: „Broj 852, na redu ste!“

– Na mene je red. Prilično sam nervozna… šta ako ne prihvate moju žrtvu? –
Broj 853 seda i čeka da bude prozvana. Vreme se vuče, ali na kraju, 852 izlazi iz sobe.

„Pa, šta se dogodilo? Jesu li prihvatili tvoju žrtvu?“

– Ne. Rekli su mi da razmislim još jednom. –

„Ali zašto je ne prihvate odmah?“

– Pitali su me „Jeste li sigurni u svoju žrtvu? Jeste li dobro razmislili? To je zauvek – nema nazad!“ i rekla sam im da sam sasvim sigurna. Uostalom, sigurna sam da će deca, kad odrastu, uvideti koliko se majka žrtvovala za njih i ceniće to. Tada su mi rekli da sednem ispred televizora i pokazali su mi film. Film je bio o meni, o mom životu. Pokazali su mi kako će izgledati kada deca odrastu. Ćerka mi se udala i odselila se na drugi kraj sveta. Sin me zove telefonom jednom mesečno i to samo zato što mu nabacujem osećaj krivice… Kada ih pitam zašto su takvi prema meni, sin mi kaže „Majko, prekini više da nam se mešaš u život! Zar nemaš pametnija posla?“ Ali, kakva druga posla da imam? Pa posvetila sam im ceo svoj život! Nemam ništa osim njih! Izgleda da uopšte ne cene moju žrtvu… Izgleda da je sve bilo uzalud-

Ponovo se čuje glas iz sobe: „Sledeći! Broj 853!“

 

„Na mene je red… Ali, zbunili ste me svojom pričom“

Uđite. Sedite. Šta biste da žrtvujete?

„Svoju vezu.“

Objasnite.

„Vidite…to nije ozbiljna veza, ali ja svejedno jako uživam u njoj. Prilično smo svež par, viđamo se tek pola godine.“

A u ime čega žrtvujete tu vezu?

„Kako bih zadržala porodicu na okupu.“

Čiju porodicu? Vašu? Zašto vam je to važno?

„Važno je. Moj suprug ima ljubavnicu već duže vreme. Uvek me laže kako bi našao vremena za nju. Nemam snage da se više borim sa tim.“

Šta hoćete da kažete?

„Hoću da kažem da želim da žrtvujem svoju novu vezu sa ljubavnikom zarad veze sa suprugom.“

Dakle, želite da žrtvujete ljubavnika?

„Da. Kako bih sačuvala porodicu.“

Rekli ste da muž ima ljubavnicu. Vi imate ljubavnika. Gde je onda vaša porodica?

„Kako to mislite? Mi smo zvanično još uvek u braku. Dakle, mi smo porodica.“

I vama ta situacija odgovara?

„Naravno da ne! Očajna sam, to je nepodnošljivo!“

A opet, odbijate da počnete novu vezu i ostavite muža?

„Pa, to sa ljubavnikom nije ozbiljno. Ne bih žalila kada bih žrtvovala odnos sa njim.“

Dobro onda, ako vama nije stalo, nama je još manje. Hajde da žrtvujemo tu vezu.

„Rečeno mi je da ovde puštate i filmove. O budućnosti. Zašto ga meni niste pokazali?“

Pokazujemo više vrsti filmova. Neki su o budućnosti, neki o prošlosti. Vaš će biti o sadašnjosti. Sedite da ga pogledamo.

„Evo mene! Zar zaista tako loše izgledam?! Pa uvek sam vodila računa o sebi!“

Vaša spoljašnjost je u filmu odraz vaše duše.

„Šta? Pa izgledam užasno!“

Tako izgledaju ljudi čija je duša nesrećna.

„A ko je taj dečak? Kako je sladak, vidite kako me samo drži.“

Zar ne vidite? To je vaš muž, i on je odraz vaše duše.

„Gluposti! Moj muž je odrastao čovek!“

Ali u srcu je još dete. I drži se za vas kao dete za majku.

„Jeste, takav je on. Uvek mi je bio kao prilepak.“

Dakle, on se oslanja na vas, a ne vi na njega?

„Ja sam odgajana drugačije od njega. Govorili su mi da je žena stub kuće, da mora da bude snažnija, mudrija i odlučnija od muškarca.“

E, tako upravo i izgleda vaš odnos. Odlučna i jaka majka brine o dečaku-mužu. U isto vreme ga grdi, sažaljeva ga i oprašta mu. A vi kažete da ste hteli nešto drugačije?

„Interesantno, bez sumnje! Ali, ja mu nisam majka. Ja sam mu žena. Ipak, ovde deluje tako… pokunjeno. Svaki put kada ode kod ljubavnice, ne mogu da mu ne oprostim. Ne mogu da prestanem da ga volim.“

Jasno, tako idu te stvari. Dečak je nemiran, dođe kod mame, isplače joj se na ramenu i zamoli za oproštaj. Elem, ovo je kraj filma. Da završavamo polako. Da li i dalje želite da žrtvujete vezu za ljubavnikom zarad porodice?

„A budućnost? Nju nismo videli.“

Nemamo taj film. Ipak, sudeći po sadašnjosti, vaš odrasli dečak neće nikuda od vas, makar ne u skorije vreme.

„Pa šta onda da radim? Zbog čega prinosim žrtvu?“

Vi to znate bolje od nas. Možda vam više prija uloga majke  od žene. Ili ipak ne?

„Ne! Želim da budem supruga! Voljena žena!“

Zar ne mogu majke da budu istovremeno da budu i voljene žene? To nije tako redak slučaj. Dakle, šta ćemo? Prinosimo žrtvu zarad očuvanja porodice, zarad toga da omogućimo vašem mužu da ostane dečak?

„Nisam još spremna. Moram malo da razmislim o tome.“

Naravno, uvek dajemo vreme za razmišljanje.

„A dajete li i savete?“

Sa zadovoljstvom!

„Recite mi, šta da uradim kako bi moj muž odrastao?“

Verovatno za početak treba da prestanete da se ponašate kao da ste mu majka. Fokusirajte se na sebe i probudite ženu u sebi – zavodljivu, fascinantnu, misterioznu, poželjnu. Takvoj ženi će želeti da se udvara, a ne da joj plače na ramenu.

„Mislite da će to pomoći?“

Obično pomaže. Naravno, ukoliko zaista radite na tome. Ali ukoliko se vratite u kolotečinu, dođite opet kod nas. Ova vaša veza sa ljubavnikom, za koju vi kažete da nije ništa posebno – rado ćemo je uzeti! Znate li koliko ljudi mašta o takvom odnosu? Ako ćete da je žrtvujete, odmah je uzimamo!

„Razmisliću.“

Broj 853 izlazi zbunjeno iz sobe.

Ulazi 854. Prestrašena je.

– Želim da žrtvujem sve što mi je drago kako bih udovoljila majci…-

Vrata se zatvaraju. Po hodnicima šetaju ljudi noseći svoje želje, ambicije, karijere, talente, potencijale… sve što su spremni da žrtvuju zarad nečega što nisu ni sami sigurni da žele, makar ne u tom obliku.

Izvor Dobra rec.rs

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.