Nema tog zakona tržišta, zakona ponude i
potražnje, niti zakona vrijednosti koji će vam reći jeste li nešto
povoljno kupili ili prodali. To zaista znate samo vi.
Bez ispravnog stava o plaćanju nemoguće
je ostvariti suradnju i partnerstvo, a bez dobre suradnje i partnerstva
nemoguće je uspješno funkcionirati u bilo kojem segmentu društva.
Na plaćanju su mnogi zapeli, jer ne razumiju njegovu suštinu.
Plaćanje je izraz istinskog zadovoljstva
što ostvarujemo standard življenja kakav želimo i izraz istinske
zahvalnosti Bogu što nam to preko drugih ljudi omogućuje.
Možda vam ova definicija djeluje previše
metafizički, pa ću ju pojasniti kako biste shvatili da se plaćanje
događa istodobno na duhovnoj i fizičkoj razini (kao i sve ostalo). Bez
tog razumijevanja nemoguće je riješiti problem plaćanja i naplaćivanja,
koji u današnje vrijeme trese svjetsku ekonomiju.
Krenimo redom i prođimo ukratko faze kreativnog procesa da dođemo do faze plaćanja.
Prema univerzalnom zakonu stvaranja, sve
što je čovjek ikada stvorio i što će ikada stvoriti nastaje iz njegovog
kreativnog potencijala, koji on u svom srcu prepoznaje kao kreativne
ideje, inspiraciju, intuiciju, nadahnuće. To je ono što osjećamo i znamo
da želimo ostvariti i zbog čega nam je toplo oko srca.
Proizvod vašeg rada
Sljedeći korak u stvaralačkom procesu je kreativno izražavanje. To je odluka da ostvarimo svoje čežnje. Rezultat stvaralačkog rada je uvijek neki proizvod (ideja, usluga ili predmet) koji služi, ili za osobnu potrošnju, ili je namijenjen drugima. Proizvod ima dvostruku funkciju. Davatelju predstavlja materijalizaciju kreativne ideje, a primatelju predstavlja upotrebnu vrijednost, odnosno potreban standard.
Primjerice, ako je meni karijera ili
poziv poticati ljude da svjesno žive i transformiraju svoju svijest, moj
proizvod je tečaj, kolumna, knjiga, razgovor. Ili još konkretnije, na
duhovnoj razini kroz stvaralačko djelovanje, putem svog proizvoda
ostvarujem svoje istinske vrijednosti, svoju zadaću i svrhu postojanja,
dok na fizičkoj razini sa svojim proizvodom sudjelujem u ostvarenju
zajedničkih ciljeva s drugim ljudima (kojima treba moj proizvod).
S druge pak strane i primatelj mog
proizvoda to doživljava na dvije razine. Na duhovnoj razini to mu je
pokazatelj da mu Bog uvijek šalje standard koji mu treba (u ovom slučaju
kolumnu), dok na fizičkoj razini svoj standard ostvaruje preko drugih
ljudi (mene).
Inače, standard je sve što nam treba za
ugodno i uspješno življenje. To su predmeti (kuća, odjeća, hrana,
sredstva prijevoza, komunikacije…), usluge (pravne, modne, financijske,
psihološke, ugostiteljske…) i ideje (intelektualne, umjetničke,
duhovne…).
Primopredaja – najvažniji trenutak stvaralačkog procesa
Predlažem vam da se Bogu zahvalite svaki
put za sve što dobijete i kupite, a ne samo za hranu prije objeda.
Blagoslov i zahvalnost će vas snažno povezati s duhovnom dimenzijom
primanja i davanja.
Nitko svoj standard ne može ostvariti
bez suradnje s drugim ljudima, jer svatko proizvodi samo jedan segment
društvenog proizvoda. Stoga se ekonomija bazira na podjeli rada i
međusobnoj razmijeni dobara, što znači da sve ono što nama treba
proizvode drugi ljudi, a mi svoj višak rada predajemo drugima.
Sada dolazi najvažniji trenutak
stvaralačkog procesa. To je primopredaja ili kontakt između davatelja i
primatelja, koji se događa u momentu plaćanja.
U trenutku fizičke primopredaje,
energije davatelja i primatelja sinergijski se stapaju u istom cilju i
nastaje novostvorena vrijednost. U tom trenutku nastaje novac. On je ta
spona koja veže ljude i omogućuje uvećanje. Davatelj je ostvario i
uvećao svoje prihode, a primatelj je ostvario i uvećao svoj standard.
Kod plaćanja je važno biti svjestan sljedećih principa:
Kao prvo, neophodno je znati koja je
valuta plaćanja i nje se pridržavati. Zatim je važno znati da valutu
(isto kao i cijenu) uvijek određuje davatelj i predlaže je primatelju.
Ako se primatelj ne složi s valutom, tada je to svima znak da se kontakt
ne može uspostaviti, što znači da nema zajedničkog cilja, pa prema tome
nema ni suradnje niti partnerstva.
Valuta može biti sve što vam je
pokazatelj da je primatelj primio vašu pošiljku. Ako pjevate za novac,
tada će vam valuta razmjene biti novčanice, ako koncert darujete tada će
valuta razmjene biti zadovoljstvo koje vam omogućuje darivanje, ako
dajete svoje vrijeme, pažnju, osjećaje, tada valuta može biti isto to,
ali i nešto drugo (nježnost, razumijevanje, podrška…).
Pri tomu primatelj također mora jasno
znati s kojom valutom želi platiti, i od nje ne smije odustati. Ako mu
ne odgovara, to samo znači da za tu ponudu nije zainteresiran ili ima
neku blokadu, koju prvo treba otkloniti.
Preskupo plaćen proizvod nema vrijednost
Mnogi ljudi pokušavaju promijeniti
ponuđenu valutu i nametnuti novčanice umjesto osjećaja, ili osjećaje
umjesto novčanica (to su inače dvije glavne valute plaćanja). Ako na to
pristanete, bit ćete duboko nesretni i nezadovoljni. Zato u dogovaranju
(poslovnom, prijateljskom, ljubavnom) budite transparentni i dosljedni,
bez obzira jeste li davatelj ili primatelj.
Drugi princip je da energija plaćanja
uvijek treba biti ekvivalentna energiji uloženoj u proizvod. Primjerice,
ako je valuta plaćanja novčanica, tada je to količina energije koju je
kupac uložio da dođe do novčanica, a ako je valuta plaćanja osjećaj,
tada je to količina energije uložene u osjećaj.
Na primjer, ako je cijena nekog
proizvoda sto kuna, a kupcu je to previše, to samo znači da on nije
spreman uložiti toliko energije u ponuđeni proizvod. Što se događa ako
kupac unatoč tomu što mu je preskupo, pristane kupiti taj proizvod? Tko
je profitirao, a tko izgubio?
Svi su izgubili. Prodavač gubi zato što u
konačnici neće ostvariti božanski prihod (usput – to je prihod koji se
nikad ne smanjuje kad se jedanput ostvari), nego će samo dobiti “prazne
novčanice”, bez energetskog pokrića. To nije pravi novac i takve
novčanice vrlo brzo nestaju. Kupac pak s druge strane neće ostvariti
istinski standard, iako je dao novčanice. Preskupo plaćen proizvod nema
vrijednost, jer ga izgriza nezadovoljstvo, a ako se radi o predmetu,
brzo nestaje iz upotrebe (izgubi se, ukradu ga, razbije se…).
Isti princip je i s nefinancijskim
plaćanjem. Ako u prijateljski ili partnerski odnos svi jednako ulažu,
tada odnos raste i razvija se, jer kako sam već rekla, tada svi dobivaju
i napreduju. Ali ako je u odnosu neravnoteža, jer netko ulaže više
energije, a netko manje, tada se kontakt automatski prekida ili uopće ne
uspostavlja, bez obzira koliko dugo neki ljudi mogu održavati prividne
odnose, u kojima nema istinskog kontakta.
Kako pogoditi pravu mjeru u plaćanju?
Kako ćemo znati jesmo li pogodili pravu
mjeru u plaćanju? Odgovor je – prema količini entuzijazma (božanskog
osjećaja). Ako ste zaista sretni što ste uložili svoju energiju da bi
ostvarili standard koji stvarno želite, tada ste srcem primili. To je
treći princip ispravnog plaćanja, koji pokazuje jeste li zaista primili.
U svakom čovjeku je urođen poriv da uzvrati ono što je srcem primio. To svatko zna iz vlastitog iskustva.
Nema tog zakona tržišta, zakona ponude i
potražnje, niti zakona vrijednosti koji će vam reći jeste li nešto
povoljno kupili ili prodali. To zaista znate samo vi. Ako ste zadovoljni
s proizvodom, cijenom i valutom plaćanja, tada ste uspostavili kontakt s
prodavačem na obostrano zadovoljstvo i opću dobrobit, a svom duhovnom
vodstvu dozvolili da vas slobodno snabdijeva sa standardom koji vam
treba.
Ukratko da ponovim. Sve se događa na dvije razine svijesti.
Na duhovnoj razini – rad doživljavamo
kao stvaralačko izražavanje, za prihode znamo da su Božja nagrada za
nesebično služenje, znamo da nam Bog osigurava sredstva i uvjete
(standard) kako bi se slobodno izražavali i nesebično služili, i znamo
da je plaćanje zahvalnost Bogu za primljeni standard.
Na fizičkoj razini to izgleda ovako. Naš
proizvod predajemo drugim ljudima kao upotrebnu vrijednost (preko nas
im ga Bog šalje), božanske prihode primamo preko drugih, koji kupuju
naše proizvode, a od drugih kupujemo ono što nama treba (što nam Bog
šalje).
Problem nastaje samo zato što nismo
svjesni duhovne dimenzije ekonomije, odnosno kad se poistovjetimo samo s
fizičkom dimenzijom, na kojoj se odvija razmjena. Sve dok ne shvatimo
da se život odvija simultano na obje razine egzistencije, koje nisu
ničim odvojene, neće se istinski riješiti niti jedan problem. Ništa se
neće dogoditi dok svatko sam ne promjeni svoju svijest.
Zato ako imate bilo kakvih problema s
radom, prihodima, standardom ili plaćanjem, sigurno ste zanemarili
duhovnu dimenziju tog aspekta stvaralačkog procesa.
U ovoj kolumni sam pisala samo o principima, pa ću u sljedećoj opisati glavne prepreke zbog kojih se ne držimo ovih principa.Izvor: Monitor.hr
Tekst u celosti preuzet sa http://alternativainformacije.com/
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.