U psihički zrelog čovjeka stapaju se
potrebe da voli i bude voljen u jedinstvenu
cjelinu. Bitan sadržaj ljubavi je povjerenje među ljudima
koji
se vole. Uzajamno povjerenje omogućava im da se jedno
drugom potpuno
otvore: da iznose svoje misli, skrivene želje, pokažu
osjećanja,
vrline i slabosti, povjere sve svoje radosti i
razočaranja, uspjehe
i neuspjehe, sve svoje doživljaje, zamisli i dileme.
Istinska ljubav
ne može postojati ako odnos prema voljenoj osobi ne sadrži
i poštovanje
tog čovjeka. Poštovanje je priznanje čovjekove ličnosti,
ljudske
individualnosti i različitosti, u vidu obzirnosti prema
voljenoj
osobi, suzdržavanja od: potcijenjivanja njenih
sposobnosti, ismijavanja
njenih shvatanja, prišivanja pogrdnih imena "voljenoj
osobi" i od bilo kakvih drugih oblika agresivnosti prema njoj. Na
poštovanje voljenog
bića direktno se nadovezuje zauzimanje ravnopravnog stava
prema
njemu. Ako nekoga smatramo manje vrijednim od sebe, ne
možemo ga
u pravom smislu ni voljeti. Voljenu osobu ne smatramo ni u
čemu
svojim "vlasništvom", dakle objektom umjesto subjektom
ljubavne stvarnosti. Predmet se, sam po sebi,
ne može poštovati a tako ni istinski voljeti. Polna ljubav
- prava
i potpuna - nužno nosi u sebi i odanost voljenoj osobi.
Kad nekoga
zaista volimo i kad nam je ljubav uzvraćena, kad nas i
emocionalno
i seksualno potpuno ispunjava i zadovoljava, onda se ne
moramo
posebno prisiljavati da bismo ostali polno vjerni. Onda to
nismo
zbog nekih moralnih načela ili zato što smatamo da nam je
to dužnost,
nego vjernost partneru doživljavamo kao vlastitu potrebu,
nešto
što sami želimo i što nam niko ne mora nametati. Dok je
ljubav
altruistična, usmjerena na ličnost drugog čovjeka i
spremna na
poklanjanje sebe, nagon je egocentričan, usmjeren
isključivo na
vlastito zadovoljenje, pun prohtijeva i spremnosti jedino
da uzima.
Ljubav je strpljiva, nenametljiva i obzirna; nagon je
nestrpljiv,
agresivan, sebično bezobziran stoga je svako nametljivo
ili čak
nasilno zahtijevanje polnog odnosa izraz nagona, ali ne i
polne
ljubavi. Za ljubav je karakteristično da je postojana i
individualna, veže se uz određenu osobu i ostaje
joj vjerna. Naprotiv, nagon je hirovit i trenutan,
određenom osobom
lako se zasiti, pa se prebacuje na drugog čovjeka ili se u
isto
vrijeme usmjerava na više "žrtvi". To je zato što nagon
obuhvata samo polne karakteristike ličnosti, a ljubav
sve njene osobine. Nagon ne može ostati vjeran, jer se
usmjerava
samo na nečiju libidnost koja je mnogo manje individualna:
jednaka
ili vrlo slična seksualna svojstva ima mnogo ljudi na
svijetu,
dok se ljubav povezuje sa kompletnom ličnošću pojedinca,
njegovom
individualnošću koja je zapravo jedinstvena, te joj ostaje
vjerna.
Prirodni, sastavni dio polne ljubavi jeste i želja da
čovjek s
voljenom osobom u prisnom tijelesnom dodiru zadovoljava
svoj polni
nagon. To je njezina pasivna komponenta koja je uvijek
prisutna.
Aktivna komponenta ljubavi odražava se u potrebi čovjeka
da zadovolji
polni nagon i voljene osobe. U nečijem ponašanju to je
mjerilo
da li se tu uopšte radi o ljubavi jer želja za
zadovoljavanjem
samo vlastitog seksualnog nagona nije dokaz nečije ljubavi
prema
osobi koju polno želi. "Isprva su bila tri ljudska roda,
ne kao sada samo dva, tj. muški i ženski, nego
je bio još i treći koji je pripadao i jednom i drugom rodu
..." Ti prvobitni ljudi bili su, po toj priči, vrlo snažni. Bogovi se
uplašiše njihove
snage pa ih podijeliše na pola. "... I otuda svaki uvek
traži drugo znamenje koje mu pripada", kaže Aristofan u Platonovoj
"Gozbi" jer : "žudnja za celinom i lovu na nju ime je lj u b a v."
Izvor http://www.psihologija.autentik.net/
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.