уторак, 17. јануар 2017.

МОЛИТВЕ ПРИ УЗИМАЊУ БОГОЈАВЉЕНСКЕ ВОДИЦЕ

Молитвама Светих Отаца наших, Господе Исусе Христе, Боже наш, помилуј нас. Амин!

Царе небесни, Утешитељу, Душе Истине, који си свуда присутан и све испуњаваш, Ризнице добара и Даваоче живота, дођи и усели се у нас, и очисти нас од сваке нечистоте и спаси, Благи, душе наше.

Свети Боже, Свети Крепки, Свети Бесмртни, помилуј нас. (трипут)

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.

Оче наш који си на небесима, да се свети име Твоје, да дође царство Твоје, да буде воља Твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас; и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим; и не уведи нас у искушење, но избави нас од нечастивога.

Господе помилуј! (12 пута)

Ходите, поклонимо се Цару нашем Богу!

Ходите, поклонимо се и припаднимо Христу Цару нашем Богу!

Ходите, поклонимо се и припаднимо самоме Христу, Цару и Богу нашем.

Псалам 50.

Помилуј ме, Боже, по великој милости Својој, и по обиљу милосрђа Свога очисти безакоње моје. Опери ме добро од безакоња мога, и од греха мога очисти ме. Јер безакоње своје ја знам, и грех је мој стално преда мном. Теби јединоме сагреших, и зло пред Тобом учиних, а Ти си праведан у речима Својим и чист у суду Своме. Гле, у безкоњима се зачех, и у гресима роди ме мати моја. Гле, истину љубиш, и јављаш ми непознатости и тајности премудрости Своје. Покропи ме исопом, и очистићу се; опери ме, и бићу бељи од снега. Дај ми да чујем радост и весеље, да се прену кости потрвене. Одврати лице Своје од грехова мојих, и сва безакоња моја очисти. Срце чисто саздај у мени, Боже, и дух прав обнови у мени. Не одбаци ме од лица Твога, и Духа Твога Светога не одузми од мене. Дај ми радост спасења Твога, и духом владалачким учврсти ме. Научићу безаконике путевима Твојим, и безбожници ће се обратити Теби. Избави ме од крви Боже, Боже, спасења мога; обрадоваће се језик мој правди Твојој. Господе, отвори усне моје, и уста ће моја казивати хвалу Твоју. Јер да си хтео жртве, принео бих Ти; за жртве паљенице не мариш. Жртва је Богу дух скрушен; срце скрушено и смерно Бог неће одбацити. По доброти Својој, Господе, чини добро Сиону, и нека се подигну зидови Јерусалима. Тада ће Ти бити миле жртве правде, принос и жртве паљенице; тада ће приносити на жртвеник Твој теоце.

Тропар: Добросрдни и једини милостиви Господе, који имаш чашу непресушну дарова, дај и мени жедном да захватим воду за опроштај грехова.

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.

Дјево чиста, палато Христова, молим те да моју душу, ослабљену грехом, учиниш домом Пресветога Духа, водом са животворног извора, да бих те благодарно славио.

Господе помилуј! (30 пута)

Господе Исусе Христе Боже наш, који си један са беспочетним и бесмртним Tвојим Оцем, и који си увек заједно са беспочетним и вечним Твојим Светим Духом и који си Својим пречистим и Светим Крштењем осветио ову воду, и сада освети нас грешне и недостојне слуге Твоје, који те призивају.

Ти сам, Господе, учини сада да ова Света вода, освећена присуством и благодаћу Твога Светог Духа, буде у мени, слузи Твоме, који од ње пије, на просвећење душе, освећење тела, умртвљење страсти, одбацивање лукавих помисли, одбацивање и чување од сваке сатанске напасти, исправљање живота и учвршћивање у творењу заповести Твојих и на сваку спасоносну корист.  

Тако да благодаћу ове Свете воде будем заклоњен од сваког сатанског насртаја, и останем неповређен, на славу Твога преблагога и најсветијег Имена. Молитвама Пресвете и славне Владарке наше Богородице и Приснодјеве Марије и свих Светих Твојих. Амин!

Тропар: За време Твог крштења у Јордану засведочено је поклоњење Светој Тројици. Јер глас Очев сведочио је о Теби, назвавши Те љубљеним Сином, а Дух у виду голуба објављиваше истинитост тих речи. Христе Боже који си се јавио и свет просветио, слава Ти!

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.

Кондак: Данас си се Господе јавио васељени и светлост Твоја обасја нас, који Ти разумно певамо: Дошао си и јавио се вечна Светлости!

Сада се пије вода, у три гутљаја.

Први гутљај: У име Оца; Други: И Сина; Трећи гутљај: И Светога Духа! У ЈУТРО НА ТАШТЕ СРЦЕ!!!

Слава неисказаној и неиспитаној доброти, слава неизмерном и кротком дуготрљењу, слава Твоме милосрђу што си сада и мене грешнога и недостојнога слугу Твога, удостојио да пијем од ове освећене и Свете воде.

Ради тога окрепи живот мој, сачувај ме неповређенога, учини да ме не обману непријатељи и да не будем заробљен нечистим помислима. Него ме обновљеног управи по Твојој вољи и оснажи за добра дела.

Удостој ме да се неосуђено причестим и светим, бесмртним и животворним Тајнама Твојим, за опроштење грехова и на живот вечни. Јер си Ти радост душа наших и Теби славу узносимо са беспочетним Твојим Оцем и пресветим и благим Твојим Духом, сада и увек и у векове. Амин!

Достојно је ваистину да блаженом зовемо Тебе, Богородицу, увек блажену и свебеспрекорну, и Матер Бога нашега. Часнију од Херувима и славнију неупоредиво од Серафима, Тебе што Бога Реч непорочно роди, ваистину Богородицу, ми Те величамо.

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.
Господе помилуј! ( три пут)

Отпуст: Господе Исусе Христе Сине Божији, ради молитава пречисте Твоје Матере, преподобних и богоносних Отаца наших и свих светих, спаси ме грешног. Амин! 



 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.