понедељак, 21. децембар 2015.

Zlostavljač

 Mirjana Bobić Mojsilović

Proteklih dana nekoliko žena javno je priznalo da su bile u vezi sa tipovima koji su ih zlostavljali psihički, pa čak i fizički. Iako je bilo zapanjujućih komentara u stilu kako su same krive za to što im se događalo, i kako se uvek nađe mnogo generala koji su veoma pametni posle bitke, činjenica je da je zlostavljanje žena pojava koja zabrinjava. Ono što je zanimljivo, i što može da se uoči i potpuno ovlašnim prelistavanjem i domaće i inostrane štampe, jeste činjenica da sve priče o zlostavljanju, liče. Recimo da izgleda kao da jedan isti psihopata maltretira sve žene. Jer, one su maltretirane na isti način.
Osvaja ih neverovatnim gestovima i slavopojkama, da bi ih potom nemilosrdano gazio, a zatim se kobajagi kajao, kleo da će da se popravi, i kada bi ga primile nazad, verujući da se promenio ili da može da se promeni, taj patološki lažov, kukavica, i psihopata, nastavljao bi po starom, još žešćim tempom. U vreme praznika, ili bilo koje prilike za slavlje u kojoj bi njegova partnerka mogla da pronađe trunčicu sreće, on obično pravi problem i scenu, tako da joj sve presedne. On će odbiti da ide sa njom na proslavu Nove Godine, ili će joj napraviti neverovatnu scenu nekoliko dana pred putovanje koje su planirali mesecima unapred; praviće joj ničim izazvane ljubomorne scene, optuživaće je da mu ne posvećuje dovoljno pažnje, napiće se, obrukaće je, i onda će sutradan, obliven suzama, moliti za oproštaj, a ako ne popusti odmah, nije mu strano i da počne da joj preti.
Njegova bolest se ne leči, ali to žene koje su sa njim, ne znaju. Psihijatri, kao i stručnjaci iz grupa za podršku ženama, kažu da vrlo mali broj žena uspeva da se posle prvog sličnog ispada, iščupa iz toksične veze. Mnoge, na žalost, trpe duže.
Jedna moja prijateljica, koja je pretrpela pakao sa psihopatom, i koja se napokon uspešno odbranila, pre nekoliko dana mi je ispričala da joj je manijak, posle dužeg vremena ponovo napisao imejl, da joj kaže da je baš mislio na nju, ni sam ne zna zašto, i da bi voleo da je vidi, kao i da joj duguje izvinjenje i objašnjenje.
„Znaš šta to znači kad se prevede na jezik iskustva?“
„Ne znam“, rekla sam.
„To znači, u stvari: Hej, ja sam...ispostavilo se da sekundarni izvor mojih narcističkih potreba zbog koga sam te ostavio, uopšte nije ono za šta se predstavljala. Trenutno proživljavam privremenu oseku obožavalaca, jer ili meni oni brzo dosade, ili me otkače. Tako je teško biti ja... Iako sam ja stručnjak u tome, gluma i održavanje laži može da bude tako iscrpljujuće. Pa sam se pitao da li bih mogao ponovo malo da te maltretiram, jer sam za to najtalentovaniji. Jer, znaš, kad ja uskočim u tvoj život kao da se ništa nije dogodilo, ti toliko ošineš moj ego i onda ja izazovem toliko destrukcije i frke...dok vrebam novu žrtvu...Ako te zanima, bilo bi mi drago.“
„Ovo ću da objavim“, rekla sam oduševljeno.
„Slobodno. Samo neka se ni jedna više nikada ne upeca.“


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.