недеља, 11. август 2019.

Облаци


Srodna slika 



„Облаке сам заволео још као дете. Нисам знао због чега, нисам тада могао да испричам због чега ме плене. Али, могао сам да их гледам, без конца и краја. Они су ми се чинили живим бићима која и сама плове у блажену даљину и зову ме са собом: тамо је живот зрачан и светао, лак и радостан. Некакви жуђени снови су се будили у души, неке чудесне бајке су се зачињале у тим облацима. ...
О, вољени пријатељи мојих дечјих снова, кротки, нежни, озарени... Ништа нисмо тражили једно од другога, ништа нисмо обећавали један другоме; они су само пловили нада мном, а ја сам се њима наслађивао и заборављао своја детиња огорчења.

Одавно сам већ одрастао човек; али дете живи у мени као и раније, радује се својим старим, а увек младим, пријатељима. А веле, наводно, да на свету нема вечних веза... Чим ми се живот претвори у тешкоћу, чим ме земне прилике учине немоћним – обраћам се облацима, улазим у њихов видокруг и тешим се. ...

Облаци нам доносе самозаборав, одводе нас из свакодневних брига, мекшају и притуљују наш гнев, блаже све треморе душе, гасе њену похлепу, расејавају њене сутоне и благороде њену циљност – тако је бестрасан и слободан њихов ток, тако је кротка и простодушна њихова лака природа...“

Иван Александрович Иљин / Иван Александрович Ильин

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.