недеља, 3. фебруар 2013.

11 NAČELA USPJEŠNE KOMUNIKACIJE


11 NAČELA USPJEŠNE KOMUNIKACIJE 

Ne očekujem da zapamtite svih jedanaest načela ili da ih odmah primijenite na svoj slučaj, no nadam se da ćete ih poželjeti pročitati nekoliko puta ili ih čak prepisati kako biste ih objesili nad svojim radnim stolom ili sudoperom. Pomoći će vam u komunikaciji s poznanicima, prijateljima, partnerima i djecom.
1. RADITE NA TOME
Ne postoji magični štapić koji će vas u tren oka pretvoriti u pažljivog slušača i opreznog govornika, za to je potrebno uložiti napor koji se temelji na predanju.  Ne dolazi samo po sebi – morate se potruditi. Moja je filozofija ako želite da netko sazna kako vi krvarite tada morate krvariti. 
2. NAUČITE SE SPORAZUMIJEVATI
U bilo kojem odnosu važno je razumjeti i primijeniti pravilo davanja i uzimanja, posebno kad se koriste različiti stilovi komuniciranja. Svaka osoba treba slobodu da se izrazi dok se u isto vrijeme prilagođava potrebama druge osobe. Jedan način nije nužno bolji od drugog. Stvar je u tome što su ljudi različiti što se tiče komunikacije, a vješt komunikator zna kako se prilagoditi.
3. TEŽITE DA RAZUMIJETE
Naš cilj mora biti da doista slušamo osobu s kojom razgovaramo, bez obzira na različita uvjerenja i neslaganja. Ne morate se slagati sa svime što osoba govori, ali iskažite joj poštovanje pažljivim slušanjem. David Augsburger, američki teolog i pisac, rekao je: „ Voljeti tebe kao što volim sebe znači htjeti tebe slušati kao što bi želio da ti mene slušaš kad ti nešto govorim, da te razumijem kao što bi želio da i ja budem shvaćen.“ Kad bismo svi provodili ovo geslo u našim bračnim odnosima, odvjetnici koji se bave rastavama ostali bi bez posla.
4. POTVRDITE VRIJEDNOST, ZNAČAJ I DOSTOJANSTVO
Kad slušamo riječi neke osobe, priopćavamo joj misao da smo za zainteresirani za nju kao osobu, premda se ne moramo slagati s onime što izlaže. Šaljemo joj poruku da je vrijedna slušanja i da ima nešto pridonijeti društvu. Ne želimo je izmijeniti niti procjenjivati, želimo je samo razumjeti. Smatramo da je vrijedna slušanja i želimo da zna kako se nama uvijek može obratiti.
5. BUDITE POZITIVNI I OHRABRUJTE
Po prirodi svi smo skloniji naglašavati i pamtiti negativno i loše. Međutim, kritički nastrojena osoba teško će ostvariti zdravu komunikaciju. Odnos pohvale naspram kritike u jednom razgovoru, ili odnosu, trebao bi biti 90%  u korist ohrabrenja i pohvale, a svega 10% posto kritike.
6. U POVJERNJU ZNAČI U POVJERENJU
Kad vaš partner, prijatelj ili dijete zna da ste kadri zadržati neke informacije za sebe vaš odnos ima blistavu budućnost. Rezultat će biti još veće povjerenje i otvorenost. Držite povjerljive razgovore za sebe. Povjerenje je poput stakla - potrebna je mala neopreznost da se slomi. Stoga bdijte i čuvajte povjerenje koje vam je iskazano jer kad se jednom izgubi teško ga je iznova izgraditi.
7. BIRAJTE DOBAR TIMEING
„Riječi kazane u pravo vrijeme, zlatne su jabuke u srebrnim posudama.“ Iz. 25:11. U međusobnom razgovoru predivno je kad kažemo prikladne riječi u pravo vrijeme. Neka vam vodič kada i na koji način reći loše vijesti ili raspravljati o nečemu bude ljubav.  Vrlo mudar odabir je promisliti dva puta ili još bolje prespavati prije nego li podijelimo neku neugodnu ili tešku vijest.
8. IZRAZITE SVOJE OSJEĆAJE
Želja da razumijemo bližnjeg i njegove osjećaje vrata su u psihološku prisnost. Kad ne postoji redovito izražavanje osjećaja između dvoje ljudi, oni će ostati zatvoreni u sebe za ljubav i prisnost.  Držite vrata za komunikaciju uvijek otvorenima, posebno na razini osjećaja.
9. OPASNE PRETPOSTAVKE
Međusobni odnos može biti osujećen kad obje strane pretpostavljaju da ona druga razumje što mislite, osjećate ili želite. Čitanje misli rijetko djeluju i vrlo je nepostojano. Jasno recite što vas muči! Kad vas osoba povrijedi morate joj to dati do znanja.
10. ODGOVORITE NA POTICAJ
Ohrabrite osobu koja vam govori i pokažite joj koliko vam znači što ima u vas povjerenja. Vaše uho može otvoriti vrata nečijeg srca i zato ga nemojte začepiti. Pažljivo slušajte i druga strana će to vremenom prepoznati i cijeniti.
11. BUDITE POŠTENI
Pravi i vješt komunikator osjetljiv je na posljedice koje mogu imati njegove riječi i postupci.  Kad osjećamo da moramo biti pošteni u nečemu što će nekog drugog povrijediti, trebali bismo ponovno sagledati način na koji mislimo iznijeti svoj stav i preispitati svoje motive. Mnogo je okrutnoga učinjeno u ime poštenja.

Za početak, odaberite jednu životnu situaciju u kojoj se brzo mogu vidjeti rezultati poboljšanje komunikacije. Koristite neka od navedenih načela. Ne odustajte!
Za najbolje od života
Željka Jokić
www.pomirenje.com

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.