Jednu od posrednih posledica ovog straha predstavlja lenjost da se oko ljubavi trude, uz stav da su bogom dani kao takvi, te da dodatna iskazivanja pažnje nisu potrebna. Štaviše, to čak može biti štetno jer tako se žena previše razmazi i povećaju joj se apetiti. Seks u tom slučaju postaje vrhunac nežnosti - surogat za izostalu erotsku maštovitost. Sledstveno tome, žena pogrešno zaključuje da mora postati seksualni virtuoz, ne bi li time dokazala svoju vrednost muškarcu, ali i sebi samoj. Nažalost, mnoge će u tome pronaći svoj krajnji identitet. Činjenica da iskustvo nije uspelo naučiti da žene najviše cene upravo taj dodatni trud veoma čudi, naročito zato što upravo taj minimalni napor volje, bez greške, uvek i provereno, dovodi do vrhunskih uživanja. Posezanja za sitnim ili krupnim preverzijama tada postaju krajnje izlišna. Romantika je provereni recept za La Dolce Vita jer je između ostalog tako jednostavna i lepa dok se njome bavimo, a nagrada su slatki plodovi koje kasnije ubiramo.
|
S druge strane, žene se mahom stide da otvoreno iskažu potrebu za romantikom, nego umesto toga očekuju da će se muškarac sam setiti. One se stide da traže, oni se plaše ugrožene muškosti, a zapravo ih mrzi ih da daju, dok žeđ za romantikom ostaje neutoljena stvarajući mešavinu ozlojeđenosti i pritajenog besa.
Zato žene ne bi trebalo da se uzdržavaju od romantičnog ponašanja, ali ne na način na koji to rade muškarci. Samim tim što se ponašaju damski, one su vizuelno prijatna i krajnje romantična pojava, dok žena koja glumi džentlmena ili se ponaša napadno, izaziva odbojnost. Cilj je da ona celokupnim svojim bićem spontano izazove romantičara u svakom muškarcu i to je najbolji način da mu diskretno, a eksplicitno, stavi do znanja šta od njega očekuje. Na taj način ona traži potvrdu sopstvene vrednosti i ako je tu izneverite, svetiće vam se trajno i surovo. Sitne pažnje u vidu doručka u krevet, večere uz sveće bez naročitog povoda, ili darivanje sitnica, predstavljaju deo svakodnevnog romantičarskog arsenala kojim raspolažu podjednako oba pola, ali ga muškarci slabo koriste, a trebalo bi svakodnevno. Oni treba da preduzmu inicijativu i to je upravo ključno mesto na kome bi trebalo da dokažu svoju superiornost, ne u fizičkoj ili intelektualnoj snazi apriori.
Iskustvo jasno pokazuje koliko su te sitne pažnje, u stvari, krupne i zašto bismo ih se onda stideli kada smo lepi u očima drugog? Ne zaboravimo i to da sama stidljivost predstavlja veoma moćno zavodničko oružje svake žene, dok, nasuprot tome, strah od stidljivosti stvara teške devijacije u karakteru kod oba pola, a to je već tema za novi mali esej.
Iza romantike romantika
Na našim prostorima uspomene na slavnu vojničku prošlost suviše su jake, pa deluju kao opijat, iako se proteklih decenija pokazalo da ima mnogo više osnova za sramotu nego za slavu. U veoma retkim slučajevima kada ovdašnji muškarac časno, premda i tada nesvesno, prizna neuspeh na bojnom i diplomatskom polju (ne mora da se radi o muškarcu koji je lično bio učesnik), to se posredno odrazi na njegov odnos prema ženama, naročito onim koje se ne uklapaju u te patrijarhalne modele s lažnim legitimitetom. Domaći mužjak koji prevaziđe problem ženine okaljane nevinosti, zavoli nju kao takvu, pa čak i njeno dete, ako ga ima, u svom biću doživi epohalnu transformaciju: njegova sveukupna sposobnost voljenja postaje mnogo veća i bogatija, iako nikada ne potiskuje želju za imanjem sopstvenog deteta s dotičnom; ako do toga ne dođe, šanse za opstanak veze znatno su manje. Zavoleti tuđe dete i ‘okaljanu’ ženu, romantičnije je od vestalke servirane na gotovo.
Međutim, u slučajevima kada se veza ipak ostvari, ova moderna porodica predstavlja primer i dokaz da romantika nije vezana samo za tradicionalne okvire poimanja i da čovek uvek može imati veću količinu ljubavi od one za koju je mislio da može imati. U tome i jeste čarolija, jer ljubav je po prirodi stvari takva da nas stalno iznenađuje, prevazilazeći samu sebe i sva naša očekivanja.
Ali, zato, neispunjena romantična očekivanja, iliti “uzaludan ljubavni trud”, u bilo kom slučaju, mogu dovesti do svakojakih posledica: od stvaralačkog poleta u vidu pisanja poezije ili slikanja, do onih veoma ozbiljnih kao što je prekomerno uzimanje droga i alkohola, bolesti i samoubistva i to je svima poznato, iako nauka uporno ignoriše ljubavnu bolest kao medicinsku činjenicu. O ljubavnoj bolesti trebalo bi pisati, izučavati je u najvišim akademskim krugovima, ali izgleda da se ljubavne bolesti možda najviše stide upravo ti krugovi.
Da li su kazanove lažno ili neizlečivo romantični?
Umesto što su besne na takve muškarce, žene bi trebalo da svoju energiju usmere na to da razlikuju romantiku kazanovinog tipa, od romantike muškarca s časnim namerama. Kod poslednjeg, romantika ne predstavlja sredstvo da vas iskoristi za svoje kratkotrajno zadovoljstvo, već je ona sama po sebi večni cilj, modus delanja i odnosa sa ženom koju je izabrao da s njim podeli život i u dobru i u zlu. Na kraju, kazanove nikada svesno ne žele ženama da nanesu bol, oni žene obožavaju do ludila, ali su potpuno nemoćni da se odupru sopstvenoj nestalnoj prirodi.
Za neke žene upravo takvi muškarci predstavljaju romantičarski izazov, ali u tom slučaju one će se vremenom malo razlikovati od njih, jer sam izbor takvih partnera terće ih u promiskuitet. Merđutim, nije lako biti ni Kazanova, a žene će se veoma često u svom životu susretati s polovičnim kazanovama, koji su daleko od rafinmana koji prave kazanove poseduju; mnoge će im se predavati bud’ zašto, a da nisu osetile ni malo od pravih romantičnih čari.
Šta kaže književnost?
A šta nauka?
Nauka će izgleda, u ovim haj-tek vremenima, ipak dati poslednju reč, ali će nas njeni zaključci neočekivano dovesti do potvrde drevnih mudrosti. Jedan hormon koga luči primitivni deo mozga, hipotalamus, zajednički je svim sisarima, a njegovi nivoi su viši što je racionalna komponenta manja, a mi bliži transu, molitvenom, porođajnom ili ljubavnom (orgazmičkom) zanosu.Izgleda da su stari šamani, kao i mudri Heraklit, oduvek znali da tajna ljubavi leži u jedinstvu različitosti u kosmosu, a do nje su mogli stići samo oni retki izabrani. To nam potvrđuje i naša hrišćanska religija, gde je Bog isto što i LjUBAV, a druga stvar je to što hrišćani nisu u stanju da slede ideal koji je jasno obznanjen pre dve hiljade godina.
Izvor http://www.b92.net/
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.