По питању освећења, душе ослобођене
од тела имају предност у односу на оне које живе у телу. Наиме, кроз
молитве свештеника и посредством светих Дарова, оне се очишћују и
задобијају отпуштење грехова ништа мање него душе живих. Оне, међутим,
више не греше, нити својим старим сагрешењима придодају нова, као што то
већина живих чини, него или им се у потпуности опрашта свака кривица,
или им се бар сагрешења стално одстрањују. Тако бивају спремније и
ваљаније за заједничарење са Спаситељем, и то не само од већине оних
који живе у телу, него и од њих самих кад би се налазиле у телу. И само
то што су од тела слободне, чини их много подобнијима за причешћивање
светим Тајнама него што би им то било могуће да су у телу.
2. Тамо, уистину, постоје многи и
различити „станови“, где ће свака мера врлине бити награђена, и ништа
неће остати без плате од стране праведнога и човекољубивога Судије. Јер и
они који су највећих одличја достојни, који су савршени и који су
наследници савршеног блаженства, као што је апостол Павле и они њему
равни, на чистији начин у том спокоју уживају после смрти него онда кад
су били у овоме животу; тако и они који су до каквог умеренијег спокоја
доспели, сасвим природно у њему више уживају отишавши одавде него што су
то могли живећи са телом.
3. Показали смо, дакле, да свако
упокојење душа и свака награда за врлину, била она мала или велика, није
ништа друго него овај Хлеб и ова Чаша, који достојно причешћују и једне
и друге, односно и живе и умрле. Због тога је Господ ову Вечеру назвао
ужитком светих у будућем веку, да би показао да тамо, осим ове Трпезе,
нема ничега више.
4. Стога се ова свештена служба
Евхаристије савршава и за умрле као и за живе. Па пошто се, као што је
већ речено, живи освећују на два начина, тако се и умрли освећују на два
начина;те ни по чему упокојени нису мањи од живих, него су у нечему и
већи.
Свети Никола Кавасила
"Тумачење Литургије"
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.