понедељак, 24. јул 2017.

Sve dobrobiti paprike: Neverovatna moć oporavka celog tela!

Paprika sadrži čak 300% dnevne potrebe vitamina C.  

Резултат слика за paprike   

Paprika je jedna od najpopularnijih vrsta povrća u svetu, a uz to ju je lako i uzgojiti. Svaki vrt u koji se zasadi obogaćuje širokom paletom sorti i boja koje variraju od zelene, žute, narandžaste, crvene, ljubičaste ili smeđe.
Jedan od razloga zašto je omiljena je i njen ukus zbog kojeg je deo mnogih sirovih i kuvanih jela te predstavlja nezamenljiv začin.
Istorijski ostaci iz Perua ukazuju na to da su se u Srednjoj i Južnoj Americi konzumirale još pre 9600 godina. Kolumbo ih je doneo u Evropu 1493. gde su vrlo brzo proširene i kultivisane. Danas se u svetu uzgaja oko 50 sorti paprika. Osim primamljivog ukusa, imaju i posebne lekovite odlike zbog kojih su dobrodošle na svačijem tanjiru.
Sastav i lekovitost paprike
100 g sveže crvene paprike sadrži 92% vode, 6 grama ugljikohidrata, 0,99 grama belančevina, 0,3 grama masti i 1,2 grama dijetetskih vlakana. Paprika je izvrstan izvor vitamina A, C i B6. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina B2 (riboflavin), B3 (nijacin), B5 (pantoten), B9 (folacin) te vitamina K, mangana i magnezijuma. Što je paprika zrelija, viši je nivo vitamina i minerala. Paprika sadrži 4 puta više vitamina C od narandže i preko 30 nutrijenata iz skupine karotenoida. Sinergija vitamina C i A, te karotenoida likopena daje paprici antioksidativnu moć i svrstava je u supernamirnice.

 

Punjene paprike na tri načina: Ovake ih do sada niste jeli!  

Punjene paprike

Sezona je paprika pa su i cene ovog povrća sasvim pristojne. Ovih dana, ko šta radi, mi spremamo paprike. Mogu sa sigurnošću da kažem da sam diplomirala na ovu temu. Nema kako ih nisam spremala: U salati, pržene sa pavlakom, pečene sa krompirom, punjene...
Punjene paprike su priča za sebe. Pošto volim da kuvam, bukvalno sam se igrala sa receptim da bih na kraju došla do ova tri koja obožavam:

Punjena paprika sa svim i svačim

Sastojci: 1 luk, 2 šargarepe, 3 krompira, veza peršuna, 10 žutih paprika, 200 g slaninice, so i biber, kačkavalj.
Priprema: Izrenda se luk, šargarepa i krompir. Smesa se začini, peršun i doda joj se slaninica isečena na komadiće, a može i malo kačkavalja (ako imate viška). Paprike punite sa smesom, zatvarate većim komadom kačkavalja pa ih lepo posložite u vatrostalnu činiju. Peku se na 200 stepeni 30 minuta.
Jedu se uz domaću salaticu od paradajza i crnog luka.

Paprika punjena sa žitaricama

Sastojci: 10 paprika, pola šoljice prosa, pola šoljice sočiva, malo badema, 1 glavica crnog luka, veza peršuna, pola kašičice kurkume, pola kašičice karija

Priprema: Proso i sočivo se lagano obare pa im se doda mleveni badem, sitno seckani crni luk i peršun. Smesa se začini karijem, kurkumom i sa solju. Paprike se pune semsom, stavljaju se u pleh i peku se na 200 stepeni 20 minuta. Pred kraj pečenja možete (a i ne morate) da ih prelijete smesom od 1 jajeta i 100 g kisele pavlake. 


Paprike tradicionalke

 
Sastojci: 10 paprika, 1 glavica crnog luka, 1 šargarepa, 250 g mlevenog mesa, šaka pirinča, so i biber, 500ml sosa od paradajza.

Priprema: Luk i šargarepa se izrendaju pa se kratko prodinstaju. Doda im se mleveno meso, pirinač i začini pa se sve dinsta jedno 10ak minuta. Ovom smesom se pune paprike pa se stavljaju u šerpu. Preko se nalije sos od paradajza pa se sve kuva pola sata.
Poslužite uz pire krompir i uživajte u ovom divnom jelu!

(Stil.kurir.rs)


Нема коментара:

Постави коментар