субота, 29. септембар 2018.

Пријатељи манастира Хиландара

Сећам се, кад сам једном приликом отишао на Свету Гору, из даљине сам, на једном густо пошумљеном месту, угледао неког испосника, који је појући ишао напред. С времена на време би, док је појао, начинио дубоку метанију ( = поклон до земље), поклањао се, устајао и опет настављао даље. То ме је зачудило. Коме ли се поклањао? Потрчах кроз шуму, стигох до њега, и зауставих га.
– Старче, коме се клањаш док идеш?
– Ма, дете моје, зар Га не видиш?
– Кога?
– Христа. Ако Га не видиш, осећаш ли бар да је пред тобом ? – одгворои ми он.
Драги моји, раније би људи изговорили или чули име Христово, и очи њихове би засијале, у срцима њиховим би се разбуктавала ватра, падали би на колена. А ми, зашто не тако? Боже, зашто тако мало мислимо на Тебе, и тако мало бивамо ганути Тебе ради? Зашто тако ретко чезнемо за Тобом? Тамо где је срце наше, тамо је и благо наше, каже Свето Писмо [Мт. 6, 21; Лк. 12, 34]. Као да говоримо: Хоћеш ли да сазнаш колико кошта, колико је за Христа, за небо вредан један живот? Онолико колико си ти жедан Њега, колико твоје срце хита ка Њему – толико кошта.


Архимандрит Емилијан Симонопетарски     


Fotografija Православне  ПОУКЕ.


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.