Arhetip sjajnog, otmenog, veštog, prelepog i najomiljenijeg Zevsovog
sina – Apolona, kao dominantan, izražava se obično kroz one ličnosti
čije natalne karte poseduju Sunce u snažnom dostojanstvu, kao i u
kraljevskom znaku Lava.
Ovaj arhetip se na prvi pogled može prepoznati kroz otmeno i
dostojanstveno držanje, lepotu i sklad u fizičkom izgledu, ali i kroz
istaknutu svest njegovog predstavnika o jedinstvenosti i neponovljivosti
koju poseduje u odnosu na ostale „smrtnike“. Ovaj duboko utisnut poriv
za samodopadljivošću i jedinstvenošću, vuče svoje korene iz mita o
Zevsovom blistavom sinu, kojime ne samo da se bog bogova najviše
ponosio, već je u njemu pronalazio odraz sopsvene snage, mudrosti,
plemenitosti i najviših božanskih atributa. Stoga, još u najranijem
detinjstvu mali Apolon stiče svoju samosvest o jedinstvenosti, koju
gradi ogledajući se u odrazu divljenja svojih roditelja prema njemu -
tom jedinstvenom, malom božanstvu, čiji podanici i oni sami nesvesno
postaju. Arhetip Apolona, božjeg sina, na izvestan način predstavlja i
jedan od ključnih arhetipskih simbola patrijarhata, u kome sin
predstavlja ponos roditeljske loze, kao naslednik i predstavnik njene
časti i dostojanstva. Jedan od slikovitih primera ove porodične časti
koju prenose sinovi kroz vekove, a koji i u modernim vremenima snažno
opstaje, možemo pronaći i u nama najbližoj - crnogorskoj tradiciji, čija
se zemlja nalazi pod astrološkom vladavinom znaka Lava i njegovog
predstavnika Sunca.
Mali
Apolon će, kao i samo Sunce, predstavljati nepresušan izvor radosti,
nadahnuća, ponosa i divljenja za svoje roditelje i okolinu još od prvih
dana svoga života, pa će se među pripadnicima ovog arhetipskog obrasca
naći i oni, koji, usled toga što „neće imati na šta da se požale“, mogu i
veoma kasno progovoriti. Gajenje malih Apolona u okviru jedne porodice,
može predstavljati tipičan primer odgajanja sinova na nivou
patrijarhalnih zajednica, čiji muški naslednici predstavljaju prava
porodična božanstva, koja nasleđuju i čuvaju tradiciju svojih očeva i
predaka. Tako je i samim očevima osiguran „večni život“ kroz svoje muške
naslednike, čija se volja, baš kao i volja samog Zevsa koju je Apolon u
Delfima objavljivao smrtnicima, zapravo prenosi i objavljuje kroz
pokolenja.
Ovo snažano arhetipsko prasećanje na prenošenje očeve (Zevsove) volje
od strane Apolona, predstavlja tako jedan od glavnih stožera
patrijarhata i prenošenja porodičnog nasleđa kroz vreme. Kako na primeru
porodice, tako i na primeru države, možemo sagledati ovaj arhetipski
obrazac i kroz same vladare, koji su kroz istoriju igrali ulogu živih
predstavnika bogova čiju su volju objavljivali svojim podanicima,
odnosno narodu, a što je uslovilo i uspostavljanje zakona.
Naviknuti na punu pažnju i podršku svojih roditelja, arhetipski
predstavnici boga Sunca nesvesno će i tokom života očekivati punu pažnju
svoje okoline, što će neposredno potpomognuti i njihove potencijalne
karijere javnih ili pak slavnih ličnosti, poput poznatih glumaca,
spotrista, muzičara, državnika, pa i predsednika i vladara nacija i
država. Bez obzira što se arhetip Aplona pretežno očituje kroz snažan i
dominantan muški princip, u modernom svetu i u eri ženske emancipacije
sve češće ga možemo prepoznati i u pripadnicama nežnijeg pola.
Osećaj posebnosti koji se u njega ugrađuje od najmanjih nogu, može
postati i breme tokom odrastanja malog Apolona, koga u spoljnom svetu
neće svi zdušno hvaliti i aplauzima nagrađivati poput njegovih ponosnih
roditelja. Stoga se ovo dete, pre svih ostalih, može suočiti sa
ljubomorom i zavišću od strane svojih vršnjaka, koji će, poput jednog od
Zevsovih sinova Epafa izražavati duboku ljubomoru, a što Apolonovog
predstavnika može pratiti i tokom čitavog života. Iz ovog razloga, jedno
od glavnih težišta njegovog odrastanja i življenja će biti povereno
uspostavljanju iskrenih prijateljskih i emotivnih odnosa, a čijem
predstavniku to može predstavljati jedno od glavnih životnih izazova. On
je poput dalekog, blistavog Sunca, koje mami uzdahe i divljenje, ali
koje svoj blještavi sjaj rasipa sa nebeskih visina, daleko od živuće,
ljudske realnosti i svakodnevice.
Stoga i sami predstavnici ovog arhetipa na nivou država, poput vladara,
obično u očima svojih podanika deluju predaleko, nedodirljivo i
bezosećajno za svu realnost jednog ljudskog života. A baš tako se mogu
drugima činiti i ostali predstavnici Apolona, za koje se naizgled može
smatrati da koračaju paralelno sa prosečnom ljudskom sudbinom. U
najmanju ruku, njihova sudbina je retko prosečna, jer duboko u sebi, još
od najranijih dana osećaju da su oni graditelji svog života, od kojih u
njemu zavisi sve. Neki od njih će pak osećati, da i u životima drugih,
upravo od njih sve zavisi, što ih može činiti potencijalnim autokratama.
Duboka i iskrena podrška koju od strane svojih roditelja osećaju od
najranijeg detinjstva, načiniće od njih u najčešćem broju slučajeva
prave pobednike života, koji će sebi uvek postavljati daleke ciljeve sa
nepomućenom verom i optimizmom u njihova ostvarenja. Ovaj hrabri borac
ne zna za poraz, pa će stoga i svaki pad koristiti kao najbolju lekciju
na svom putu ka nepobedivosti.
Ipak, važno je istaći da mali Apoloni često poseduju darove, koji
ukoliko se neguju, mogu tokom odrastanja i života potvrđivati njihovu
posebnost i jedinstvenost. Ovo mogu biti maestralni glumci, koji će
transformaciju svojih likova vežbati i na životnim „daskama koje život
znače“, u komunikaciji sa svojim roditeljima, braćom i sestrama,
prijateljima i autoritetima, kako bi situaciju doveli u svoju korist.
Osim ovih, njihovi talenti mogu biti izraženi i u domenu sporta,
streljaštva, šaha, muzike, matematike, govorništva, diplomatije, prava i
nauke. Ono pak, što u velikoj meri može doprineti razvoju talenata ovog
deteta je fokus na ciljeve, koje obično sebi visoko postavlja, baš
poput samog Apolona koji je svojim zlatnim strelama nepogrešivo pogađao i
najudaljenije mete. Stoga, za sve roditelje i vaspitače ove dece je
potrebno da znaju, da je najdublji poriv njihovih štićenika za životnim
ostvarenjima sačinjen od suštinske potrebe za pobedom i jedinstvenošću,
što će im pomoći da u njima razvijaju osećaj za dosezanje ciljeva, a što
se postiže radom, predanošću i upornošću. S’obzorom da je zodijački
znak Lava koji vlada ovim arhetipom, ujedno i 5. po redu, čime
korenspodira sa 5. kućom, važno je naglasiti da je ovoj deci igra
osnovni poligon u okviru koga će razvijati i uvežbavati svoje životne
veštine. Stoga, ova deca znanje najlakše upijaju tokom igre, kojom će
lako usvajati i razvijati znanja i veštine.
Tokom mladosti i doba sazrevanja, Apolonov zemaljski predstavnik će
uvežbavati svoju specijalnost u nepogrešivom pogađanju svojih ciljeva,
tako da će uvek stremiti višem i daljem, gradeći tako svoj karakter, a
sve iz duboke želje da blista i zadivljuje svojim rezultatima. Stoga će
među svojim vršnjacima uvek svojim delovanjem i isticanjem stvarati dva
tabora među kojima će biti oni koji će ga prezirati, kao i oni, koji će
postati njegovi zadivljeni sledbenici i poštovaoci. Ipak, u ovom svetu
velikih izazova, nije svakom Apolonovom predstavniku sudbina darovala
lakoću i podršku njegovog okruženja, a u odnosu na socijalne uslove koji
takvu podršku mogu i ograničavati. Međutim, i ovi Apoloni će dati sve
od sebe, da nađu svoje mesto pod suncem i postignu životne ciljeve i
ostvarenja, bez obzira na okolnosti i životna ograničenja.
U emotivnim i bračnim odnosima, Apolonovom predstavniku će statusni
simboli biti od velike važnosti, pa će uspešna, zanosna i ambiciozna
žena uvek imati prednost nad onima sklonim romantici i dubokim
ljubavima. Izabranica njegovog srca se odlikuje lepotom, ali prevashodno
i velikom ambicijom koja je nagoni da ostvari visoke društvene
pozicije, jer, ukoliko na početku to i nije tako, ona mu vremenom
postaje veoma slična. Duboka emotivna veza obično nije ono što će
vezivati ovo dvoje ambicioznih ljudi, jer u samoj prirodi arhetipskog
Apolona emocionalna distanciranost je upravo ono što ga je i činilo
Sunčevim božanstvom u okviru grčkih predanja i mitova. U mitološkim
predanjima Apolonu nije dodeljeno srećno znamenje kada su emotivni
odnosi u pitanju, što se može očitovati i kroz život smrtnog Apolonovog
predstavnika. Mnoge boginje su ili bežale od njegove privrženosti, ili
su mu svoju naklonost darovale u zamenu za njegove veštine kojima bi i
njih obdario, tako da je obično postojalo “to nešto” zbog čega ovaj
najsjajniji i najlepši od svih bogova Olimpa, nije mogao da ostvari iole
stabilniju emotivnu vezu.
Ove mitološke Apolonove epizode nam razotkrivaju da emotivna duboka i
strasna vezanost nije nešto što je ukorenjeno u njegovoj prirodi, pa
težnja partnera za dubokom emotivnom pripadnošću, može upravo biti ono
što će ga udaljiti i distancirati. Iz ovog razloga, taj sjajan,
uspešan i naizgled izuzetan predstavnik Aplonovog božanstva, ujedno i
sam može biti odbačen i ostavljen, što može predstavljati i matricu koja
se kroz njegov život često može ponavljati. Stoga, njegova emocionalna
nedodirljivost se može očitovati kroz sve vidove njegovih odnosa, kako
emotivnih, tako i prijateljskih. Iz ovog razloga, vaš prijatelj Apolon
teško da će dati sebi šansu da istinski saoseća sa vama i vašim
životnim, ovozemaljskim problemima, koje naizgled ne razume i ne oseća.
On je ipak sposoban, da vaš život i njegove probleme sagleda iz mnogo
šire perspektive, čime vam može pomoći da proširite svoje vidike, pomoću
čega se okolnosti vašeg života više ne moraju činiti tako crni,
pesimistični i nepremostivi.
Međutim, da li ćete Apolona uvek jasno razumeti u njegovim savetima i
interpretaciji njegovog pogleda na vaše probleme, ostaje veliko pitanje,
jer Aplon je u Delfima predstavljao prenosioca Zevsove volje
smrtnicima, što je često činio šifrovanim i nerazumljivim jezikom, kojim
su se uostalom služili i mnogi proroci kroz istoriju. Stoga, kada pred
predstavnika Apolona postavljate izazov da obznani svoje emocije, od
njega ćete najčešće dobiti šifrovane odgovore, kojima može skrivati
svoja prava osećanja. Ovo božanstvo jasnih načela može biti i veoma
nejasno kada se radi o njegovim unutrašnjim emocijama, a kojima se u
očima drugih može razotkriti kao običan smrtnik.
Narcisoidnost
je još jedna od njegovih karakternih faseta, kojom jasno stavlja do
znanja, da za njega mesto među običnim smrtnicima nije prihvatljivo. Ovo
može biti posebno očito među onim Apolonovim predstavnicima u čijim
životima se ovaj arhetip dominantno izražava, a koji samog Apolonovog
predstavnika izdvaja kao bogom danog predstavnika svoje porodične loze,
poput samog božanskog Apolona koji je bio najomiljeniji Zevsov sin. Iz
ovog razloga, veliku podršku u razvoju njegovog narcisoidnog karaktera,
mogu usloviti i patrijarhalna porodična načela, u okviru kojih on može
biti tretiran kao pravo božanstvo. Stoga, u ovog predstavnika Sunčevog
božanstva, može biti utkan osećaj posebnosti i izdvojenosti od ostalih
ljudi, što u njemu razvija aroganciju, otpor prema bilo kojoj vrsti
autoriteta, kao i emocionalnu distanciranost. Ovu fasetu njegove
ličnosti možemo pratiti još od Fajtonta, Helievog sina, koji je sa punim
samopouzdanjem i verom u svoje božansko poreklo, preuzeo očeve Sunčane
kočije, čime je izazvao veliku nevolju ljudima i bogovima.
Naizgled smiren, mudar i ničim pomeren Apolonov predstavnik, kadkad
doživljava velike izlive besa, koji se očituju osvetoljubivošću i
okrutnošću, a što je opisano i kroz epizode njegovih mitova. Orion je
samo jedan od onih koji je svojom smrću iskusio kako se može provesti
onaj, koji atakuje na njegovu “svojinu”, a koji je usled svoje ljubavi
prema Apolonovoj sestri Artemidi morao izgubiti život, usled dubokog
Apolonovog uverenja da je nije bio vredan. Stoga, ukoliko oseti da
njegova božanska pozicija na bilo koji način može biti poljuljana,
Apolonov zemaljski predstavnik postaje opasan protivnik, koji će na
najlukavije načine osujetiti nameru svoga neprijatelja. Osim svojim
delima, ovaj njegov zemaljski predstvanik će za svoje ubojito oružje
koristiti i otrovne strele kojima će cilj pogađati rečima, kako bi
protivnika ponizio i uništio. Svako poljuljavanje njegove pozicije i
ličnog interesa, razotkriće drugu stranu medalje ovog božanskog Sunčevog
predstavnika, koja ukazuje da njegovim životom zapravo vlada ogroman
autokratni ego koji se skriva iza sjajnog, omiljenog, veštog i izuzetnog
Apolonovog predstavnika. A ovu stranu njegove ličnosti, možete iskusiti
kad god nepromišljeno stupite na njegovu ličnu teritoriju. Stoga se
ovaj arhetip dominantno prepoznaje u pompenznim i neprikosnovenim
vladarima nacija, koji obično svoju tamnu stranu pokažu svojim
podanicima koje dugo zaslepljuju svojim božanskim sjajem, tek kada cena
tog sjaja postane previsoka za njihovu slobodu, pa i same živote.
Iako nas ovaj arhetip nagoni da se razvijamo u ljude dostojene imana
Božije dece, glavni njegov izazov i jeste u prihvatanju naše ali i
njegove ljudske prirode, koju uznosimo u nebeske visine samo ako uspemo
da transformišemo svoj mali ego, razumevajući da sve jeste sadržamo u
nama i da je sve deo nas. Tada će sjaj i slava Sunca koje život i rast
daje svemu na Zemlji, biti darovana i nama kroz živototvornu moć, koju
ćemo nesebično deliti sa svim delovima nas samih. I zato svaki
predstavnik ovog Sunčevog arhetipa treba da osvesti da dajući drugome,
zapravo daje samome sebi i samo tada će njegova slava sijati sjajem
samoga Sunca.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.