уторак, 6. фебруар 2018.

. Baka po majčinoj liniji - najvažnija osoba u životu djeteta

Picture  
Baka - koliko je topline, dobrote, nježnosti i ljubavi u ovoj riječi! 

Sa našim bakama povezana su najljepša sjećanja: bezbrižni ljetnji odmori, ukusne pite, sjajne palačinke i još mnogo prijatnih i zadivljujućih stvari koje može dati svojim voljenim unucima bliski čovjek.
Aromatični džem, mirisni čaj, bajke za noć, bezgranična ljubav - koje asocijacije izazivaju u vama vaše bake? Sigurna sam, najbolje!


​Volim i cijenim moje bake. Iznenađujuće, čak i više ličim na baku nego na roditelje! I po izgledu i po prirodi. Ali najinteresantnije je to što sam primijetila: moja ćerka takođe više liči na moju majku nego na supruga i mene!

Na ovu misao me je podstakla moja prijateljica. Prva je primijetila ovu sličnost. Njen sin Danil je ličio po ponašanju na baku. Nedavno mi je postalo poznato da je ovo naučno dokazana činjenica.


Genetika sudbine
 

Prema naučnicima, baka sa majčine strane ima najveći uticaj na život djeteta. Naime ona ga uči osnovnim pravilima života i nesebično pruža svu svoju ljubav i pažnju. Veza između babe i unuka je najjača i najdublja.

Kao što se ispostavilo, ona se formira na genetičkom nivou!

Odavno nije tajna da naša djeca prvenstveno nasleđuju genetski materijal od baka. I mi takođe više ličimo na roditelje naših roditelja. Zbog toga možete često primijetiti spoljašnju sličnost djece i umrlih rođaka.

Stručnjaci za genetički inženjering kažu da se geni prenose našoj djeci od bake po majčinoj liniji!

Naravno, ovo su generalizovani podaci, a u svakoj porodici, sve se može dogoditi na različite načine. Dijete može ličiti i na roditelje i baku po očevoj liniji. Šta reći: genetika je nauka nevjerovatno složena i nepredvidljiva.

Roditelji sami treba da shvate koju ulogu igraju u sudbini i prirodi njihovog djeteta, bliži rođaci.

Po riječima stručnjaka, čak i ona osjećanja koja je baka doživjela tokom trudnoće, mogu uticati na razvoj unuka. Ne zaboravite da je blisko srodstvo kompleksan i međusobno povezan organizam. Znači, naše emocije, ponašanje, dobre i loše navike se mogu prenositi zajedno sa genima našoj djeci i unucima.
Picture 
Zato je toliko važno obratiti pažnju na svoje zdravlje i psihološko stanje. Kada naštetimo sebi, nenamjerno nanosimo štetu budućim generacijama. Razmislite o tome!
Brinite o sebi i vodite računa o svom zdravlju - vaši unuci biće vam zahvalni!

Jednom sam imala sreće da čitam neobično topao sastav o voljenoj baki, kojeg je napisala njena mala unuka. Ova mala priča ispunjena ljubavlju izazvala mi je istovremeno i osmijeh i suze, i odmah sam poželela da pozovem svoju baku.

Pazite svoje bliske, darujte im svoju toplinu, ljubav i pažnju, i tada će svi oko vas biti srećni!


Prevod teksta: https://econet.ru/articles/179591-babushka-po-materinskoy-linii-samyy-glavnyy-chelovek-v-zhizni-rebenka

​Prevela: Beba Muratović - Bebamur.com​

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.