Jutarnje buđenje je vrijeme kad se “sudaramo” sa stvarnošću, izlazimo iz jedne sfere i lagano prelazimo u drugu. Noć ima izrazitu yin energiju, za razliku od dana koji je izraziti yang. Da bismo postigli cjelovitost, noću trebamo spavati kako bi tijelo upilo yin energiju, a danju je potrebna aktivnost kako bi se kanalizirala yang energija.
Yin energija
predstavlja ženski polaritet, unutrašnji svijet, pasivni princip, tamu,
sjenku, hladnoću, emocije, sposobnost primanja, plodnost, reakcije.
Yang je muški princip,
želja za davanjem, svjetlost, sunce, toplota, vanjski svijet, kontrola,
akcija i logički um. Nedostatak sna jeste znak da nismo sposobni primiti
yin energiju iz određenog razloga. Odbijanje yin energije je znak da je
u sebi već imamo i da smo je koncentrirali u toku dana te da se u toku
noći aktivirao yang. Yin se koncentrira ako nismo u stanju pustiti svoj
unutrašnji svijet prema vani, ako u sebi nosimo tugu, brigu,
nerazjašnjene emocionalne konflikte, ako smo suviše reaktivni i
osjetljivi na vanjske podražaje, ako krijemo naše osjećaje i glumimo da
smo neko drugi nego ono što zaista jesmo.
Na primjer, žene često nastoje svoju
ranjivost prikriti maskom vamp-žene, pretjeranom šminkom ili upadljivom
odjećom i privlače mnoge poglede. Žena ima izrazitu yin energiju,
odnosno moć upijanja i ako nema jaku auru, takvi joj pogledi mogu
naštetiti. U pojedinim kulturnim sredinama žene se ne pojavljuju
razotkrivene na ulici i tako se zaštićuju od vanjskih utjecaja. Odjeća
nije sredstvo za pokazivanje, samoreklamu i statusni simbol, kako se u
današnje vrijeme doživljava, već nešto potpuno drugo. Njena boja i
materijal sudjeluje u stvaranju energetskog polja, ona može uzrokovati
napetost u energetskom polju ili omogućiti bolji protok energije.
Najlon, spužva i poliesterski materijali se spravljaju obradom nafte i
njenih derivata i predstavljaju umjetni materijal, isto kao što je
coca-cola kemijski napitak i ne može se usporediti s prirodnom vodom.
Zato trebamo preferirati prirodne materijale kako bismo bili usaglašeni s
prirodnim tokovima energije.
Isto tako je i s građevinskim
materijalom koji je ugrađen u našem domu i namještajem unutar istog, jer
nije svjedeno da li boravimo u drvenoj kolibi ili zgradi od čelične
konstrukcije obloženoj staklom. Kako nas odjeća štiti na ulici, tako nas
zidovi štite dok smo unutar doma i veoma je važno na koji način se
odvija interakcija između nas i prostora u kome boravimo. Uvijek i u
svakom trenutku bi trebala postojati harmonija, ako ista nedostaje to
ćemo osjetiti na svom raspoloženju.
Nered u prostoru gdje boravimo odrazit
će se na našu energiju. Slika na zidu koja simbolizira tugu, siromaštvo,
suze i sl. neće pozitivno uticati na opću energiju prostora.
Previše crvene boje ili
špicastih oblika kao i oštre linije namještaja ili puno kontrasta može
unijeti nervozu i agresivnost. Nedostatak zaobljenih linija i prirodnih
nijansi otežat će harmoničan protok energije.
Naglašeno prisustvo bijele
boje stvorit će potrebu da se stvari previše istjeruju na čistac, te
stanje sterilnosti, beživotnosti, anemičnost, hladnoću i sl.
Crna predstavlja
najtamniju noć iz koje se počinje rađati zora, ona je istovremeno kraj
starog i početak novog, stoga u mnogim kulturama crna boja predstavlja
smrt, ponor i ništavilo, što je zapravo samo prelazak u sferu tajni i
misterija, tako i osobe obučene u crno emitiraju dozu misterioznosti i
nedokučivosti. Crna nije negativna boja, ona samo predstavlja put u
nepoznato, a mi se toga najviše plašimo, jer nismo spremni tragati u
mraku za svjetlošću.
Dominacija sive ukazuje
na potrebu za kontrolom, ova boja izmiruje kontrast između bijele i
crne, i nije spremna biti potpuno otvorena i pristupačna, već izražava
granice u okviru kojih se ispoljava. Siva boja je najviše zastupljena u
službenim objektima gdje dominiraju određena pravila, zakoni i granice
ponašanja, uključujući i obavezan “službeni” osmijeh koji je daleko od
iskrenosti i topline, jer označava neutralnost – odsustvo emocije.
Zemljane nijanse kao što su bež i smeđa
osim što prezentiraju pouzdanost, odgovornost i majčinski odnos prema
drugima, mogu stvoriti ozbiljnost, osjećaj pritiska, brige, tuge,
melankolije, žudnje, opterećenosti, ljubomore, nedostatak entuzijazma i
živosti u prostoru, suviše discipliniran i strog stav prema vezi ili
braku, što može unijeti dosadu i nedostatak “zraka”, kao i probleme sa
probavnim traktom i želucem. Zemlja takođe prezentira poniznost,
prizemnost, siromaštvo.
Žuta boja podstiče mentalne i analitičke aktivnosti, verbalnu komunikaciju i radoznalost, prilično je topla, radosna i otvorena.
Zelena boja i vertikatlni dizajn simbolizira rast, zdravlje i financijsko blagostanje.
Plava simbolizira nebeska i vodena prostranstva, vjeru, pouzdanost i povjerenje.
Ružičasta je boja ljubavi i njene nijanse stvaraju romantično ozračje, dok crvena podstiče strast.
Zlatna je kralj svih boja, boja bogatstva, moći i prosvjetljenja. Zlatna predstavlja sunce, toplotu i muški polaritet, dok srebrna simbolizira mjesec, hladnoću i ženski pol.
Zlatna boja zagrijava auru i podstiče na aktivnost, dok srebrna hladi.
Nijedna boja nije sama po sebi pozitivna niti negativna, samo je stvar količine i svaka postaje negativna onda kada dominira.
Voda je dobra i korisna, ali kada stvori
poplavu (kada je ima više nego što treba), onda je negativna. Kada je
nema nikako, onda je potrebna i stvara čežnju, odnosno rupu u
energetskom sklopu. Kroz korespondencije boja i elemenata s određenom
oblašću života možemo detektirati problematična područja. Imamo li
određenih financijskih “rupa” u životu, možda bismo ih mogli popuniti
upotrebom zelene boje u prostoru, orijentirajući se ka istočnoj i
jugoistočnoj strani i unošenjem jake svjetlosti u ovaj sektor kako bi se
zapalila vatra i pokrenula aktivna energija. Sklonost k isključivoj
dominaciji zemljanih nijansi u prostoru govori o prenaglašenoj potrebi
za sigurnošću kao i materijalistički stav prema životu, u smislu da
vjerujemo samo u ono što ima konkretan i opipljiv oblik.
Dominacija zemlje zagušuje i zatrpava,
donoseći stagnaciju, poput majke koja se previše brine za svoje dijete
pa bi ga najradije zatrpala i ušuškala da nigdje ne može maknuti.
Zemlja se može neutralizirati upotrebom
zelene boje. Naglašena bjelina treba nešto od vatrenih nijansi kao što
su crvena, ružičasta ili narančasta. Trebamo uvijek znati pronaći točku
ravnoteže i da pretjerivanje ne doprinosi harmoniji.
Kako smo u stalnoj interakciji s
okolinom, tako ista utiče na našu ravnotežu yina i yanga. Ako smo suviše
yin, tada nam treba yang i obrnuto.
U stanju brige, depresije i tuge nije
potrebna izolacija, već upravo suprotno – dodir s vanjskim svijetom i
suncem, naporna fizička vježba i sl.
Liječnici su oduvijek kao praktičan
lijek protiv depresije svojim pacijentima preporučivali da uzmu sjekiru u
ruke i cijepaju drva.
Što je sedativ u odnosu na fizički rad?
Depresija je znak da nismo
ispolarizirani i da trebamo raditi na balansiranju energije. Sedativ je
sredstvo koje će kemijskim putem umrtviti naš ionako mrtav energetski
sistem i dodati još više yin energije, izbaciti nas potpuno iz
ravnoteže, gdje će se buđenje i sudar sa stvarnošću pokazati još težim i
bolnijim, tako se yang energija doživljava kao udar groma i počinjemo
je izbjegavati. Počinje nam smetati sve što podsjeća na život, počinjemo
uživati u svojoj samoći i crnilu, život promatramo kroz prizmu brige i
tuge i osjećamo žal za prošlošću (yin), jer se plašimo budućnosti
(yang).
Ravnoteža yina i yanga je u sadašnjem
trenutku, jer je “ovdje i sada” jedino izvjesno. Kada naučimo živjeti u
sadašnjem trenutku, tada ćemo naučiti kako stvoriti unutrašnju
harmoniju.
Ako smo jedno vrijeme živjeli
intenzivnim životom, putovali i provodili se po svijetu ili bili
poslovno angažirani, u kontaktu s većim brojem ljudi ili se izlagali
fizičkom naporu, tada nam je potreban yin da bi se energija stišala. Na
taj način stvaramo harmoniju unutar sebe i u svakom trenutku možemo
osluškivati svoju unutrašnjost i prepoznati šta nam je potrebno.
Također, i u prehrani se možemo
rukovoditi ovim principom, jer i hrana ima svoj polaritet, pa tako više
yanga posjeduje luk, sol, začini, posebno oni koji griju, dok voće i
tekućine imaju više yina.
Tako ćemo prema unutrašnjem
osjećaju birati odgovarajuće namirnice koje su nam potrebne. Ako nam je
suviše toplo (yang), uzećemo tekućinu da se rashladimo (yin) ili ako
jednostavno želimo povećati nivo yin energije, unijet ćemo dosta voća
ili mlijeka.
Čovjek je svjesno biće, ali često živi
veoma nesvjestan život i potpuno mu je svejedno što jede, s kim se
druži, gdje boravi i što oblači.
Takva ravnodušnost prema svemu biva nam uzvraćena istom mjerom.
Duhovna praksa nas uči da čak ni jedan
uzdah niti izdah ne trebamo činiti nesvjesno, jer je disanje funkcija
koja nas održava u životu.
Poštivanjem te spone, pokazujemo
zahvalnost na životu i što smo svjesniji prema svakom detalju koji nas
okružuje, primjećujući njegovu svrhu i simboliku, to će nam biti lakše
spoznati sebe i ploviti kroz život bez napora.
http://duhovni-razvoj.blogspot.com/
Izvor
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.