уторак, 28. август 2018.

БОГОРОДИЧИНО ПРАВИЛО


Rezultat slika za ПРАВИЛО БОГОРОДИЧНОЕ 

 Према предању , ово правило је дала Сама Пресвета Богомајка, Својим јављањем , у осмом веку, завештавајући да ће имати особити удео у спасењу свакога ко буде творио ово Правило. Према предању, овај начин молитвеног поштовања Богомајке некада је био веома прихваћен међу хришћанима.

Ово предање обновио је Свети Серафим Саровски, дајући га многима који су долазили код њега по благослов да подражавају ово Правило; у његовој келији нађена су писма која су сведочила о многим чудима, која су се дешавала од Пресвете Богородице, онима који су испуњавали ово правило.

Извршавати Богородичино правило значи: изговарати 150 молитава: Богородице Дјево, свакодневно.

(Богородице Дјево, радуј се благодатна Маријо, Господ је с Тобом; благословена си Ти међу женама и благословен је Плод утробе Твоје, јер си родила Спаситеља душа наших.)

Многи су се молили Пресветој Богородици на овај начин, додајући при том и своје молитве. Забележено је једно од тих молитвених правила, Епископа Серафима (Звездинског):

После првих 10 молитава Богородице Дјево: Присећајући се рођења Богомајке молимо се:

Пресвета Владичице Богородице, спаси и сачувај слуге Твоје (имена родитеља и ближњих), а умрле са светима упокој у вечној слави Твојој.

После 20 молитава: Сећајући се Ваведења, молимо се за отпале од Цркве:

Пресвета Владичице Богородице, спаси и сачувај и присаједини Православној Цркви, Пресвета слуге Твоје (имена).

После 30 молитава: Сећајући се Благовести, молимо се за утеху невољних:

Пресвета Владичице Богородице, ублажи патњу нашу, пошаљи утеху и ублажи бол слугама Твојим (имена).

После 40 молитава: Сећајући се сусрета Пресвете Богомајке и праведне Јелисавете, молимо се за све који су раздвојени да се сједине и за нестале без трага да се нађу:

Пресвета Владичице Богородице, Богородице, сједини раздвојене слуге Твоје (имена).

После 50 молитава: Сећамо се Рођења Христовог и молимо за препород душе и нови живот у Христу:

Пресвета Владичице Богородице, даруј мени у Христу крштеном, да се у Христа и обучем.

После 60 молитава: Сећамо се Сретења Господњег и речи Светог Симеона Пророка: "И Теби Самој нож ће пробости душу..." и молимо се да Мајка Божија изађе у сусрет нашој души при кончини, да нас удостоји причешћивања Светим Тајнама Христовим и да нас проведе кроз страшна митарства:

Пресвета Владичице Богородице, удостој ме да се при последњем издисају причестим пречистим Тајнама Христовим, и Сама ме проведи кроз страшна митарства.

После 70 молитава: Сећамо се бекства Богомладенца и Богомајке у Египат, и молимо се да нас Пресвета избави од сваке напасти људске и демонске:

Пресвета Богородице, не уведи ме у искушења у овоме животу и избави ме од свих напасти.

После 80 молитава: Сећамо се нестанка дванаестогодишњег Исуса у Јерусалиму и молимо Пресвету Богомајку да нам подари непрестану Исусову молитву:

Пресвета Владичице Богородице, Дјево Марија, даруј ми непрестану Исусову молитву.

После 90 молитава: Сећамо се чуда у Кани Галилејској, када је Господ претворио воду у вино, после речи мајке: "Нема вина..." и молимо се за помоћ у свим делима и тегобама:

Пресвета Владичице моја, Богородице, помози ми у свим делима мојим и избави ме од свих тегоба.

После 100 молитава: Сећамо се Богомајке под Крстом, када Јој је бол као нож прострелио душу, и молимо се Мајци Божијој, да нам укрепи душевне силе и одагна униније, (чамотињу и очајање):

Пресвета Владичице Богородице, Преблагословена Дјево Марија, укрепи моје душевне силе и одагнај од мене униније.

После 110 молитава: Сећамо се Васкрсења Христовог, и молимо Пресвету да васкрсне наше душе и ободри нас за подвиг:

Пресвета Владичице Богородице, васкрсни душу моју и даруј ми непрестану спремност на подвиг.

После 120 молитава: Сећамо се Вазнесења Христовог коме је Пресвета присуствовала, и молимо да уздигне наше душе изнад светских сујета и забава, и научи нас да стремимо ка небеским висинама:

Пресвета Богомајко, уздигни душу моју изнад сујете и таштине овога света.

После 130 молитава: Сећамо се силаска Светога Духа на Апостоле и мајку Божију, на Сиону, и молимо се: "Срце ми чисто саздај Боже и Дух прав обнови у мени, не одбаци ме од Лица Твога и Духа Твога светога не одузми од мене."

Пресвета Владичице Богородице, низпошљи ми благодат Светога Духа и утврди је у срцу моме.

После 140 молитава: Сећамо се Успења Пресвете Богородице и молимо за миран и безметежан крај живота:

Пресвета Владичице Богородице, подари ми миран и безметежан крај живота.

После 150 молитава: Сећамо се славе Мајке Божије, којом је Она увенчана од Господа, након пресељења са земље на Небо, и молимо Царицу Небеску да не остави верне на земљи, већ да их заштити од свакога зла, покривајући их Својим часним омофором:

Пресвета Владичице Богородице, сачувај ме од сваког зла и покриј ме Твојим омофором 



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.