Jutarnje buđenje je vrijeme kada se “sudaramo” sa stvarnošću, izlazimo iz jedne sfere i lagano prelazimo u drugu. Noć ima izrazitu yin energiju, za razliku od dana koji je izraziti yang. Da bismo postigli cjelovitost, noću trebamo spavati kako bi tijelo upilo yin energiju, a danju je potrebna aktivnost kako bi se kanalizirala yang energija.
Yin energija
predstavlja ženski polaritet, unutrašnji svijet, pasivni princip, tamu,
sjenku, hladnoću, emocije, sposobnost primanja, plodnost, reakcije. Yang
je muški princip, želja za davanjem, svjetlost, sunce, toplota, spoljni
svijet, kontrola, akcija i logički um. Nedostatak sna jeste znak da
nismo sposobni primiti yin energiju iz određenog razloga. Odbijanje yin
energije je znak da je u sebi već imamo i da smo je koncentrirali u toku
dana te da se u toku noći aktivirao yang. Yin se koncentrira ako nismo u
stanju pustiti svoj unutrašnji svijet prema vani, ako u sebi nosimo
tugu, brigu, nerazjašnjene emocionalne konflikte, ako smo suviše
reaktivni i osjetljivi na spoljne podražaje, ako krijemo naše osjećaje i
glumimo da smo neko drugi nego ono što zaista jesmo.
Na primjer, žene često nastoje svoju
ranjivost prikriti maskom vamp-žene, pretjeranom šminkom ili upadljivom
odjećom i privlače mnoge poglede. Žena ima izrazitu yin energiju,
odnosno moć upijanja i ako nema jaku auru, takvi joj pogledi mogu
naštetiti. U pojedinim kulturnim sredinama žene se ne pojavljuju
razotkrivene na ulici i tako se zaštićuju od spoljnih uticaja. Odjeća
nije sredstvo za pokazivanje, samoreklamu i statusni simbol, kako se u
današnje vrijeme doživljava, već nešto potpuno drugo. Njena boja i
materijal sudjeluje u stvaranju energetskog polja, ona može uzrokovati
napetost u energetskom polju ili omogućiti bolji protok energije.
Najlon, spužva i poliesterski materijali se spravljaju obradom nafte i
njenih derivata i predstavljaju umjetni materijal, isto kao što je
coca-cola kemijski napitak i ne može se usporediti s prirodnom vodom.
Zato trebamo preferirati prirodne materijale kako bismo bili usaglašeni s
prirodnim tokovima energije. Isto tako je i s građevinskim materijalom
koji je ugrađen u našem domu i namještajem unutar istog, jer nije
svjedeno da li boravimo u drvenoj kolibi ili zgradi od čelične
konstrukcije obloženoj staklom. Kako nas odjeća štiti na ulici, tako nas
zidovi štite dok smo unutar doma i veoma je važno na koji način se
odvija interakcija između nas i prostora u kome boravimo. Uvijek i u
svakom trenutku bi trebala postojati harmonija, ako ista nedostaje to
ćemo osjetiti na svom raspoloženju.
Nered u prostoru gdje boravimo odrazit
će se na našu energiju. Slika na zidu koja simbolizira tugu, siromaštvo,
suze i sl. neće pozitivno uticati na opću energiju prostora. Previše crvene
boje ili špicastih oblika kao i oštre linije namještaja ili puno
kontrasta može unijeti nervozu i agresivnost. Nedostatak zaobljenih
linija i prirodnih nijansi otežat će harmoničan protok energije.
Naglašeno prisustvo bijele boje stvorit će potrebu da
se stvari previše istjeruju na čistac, te stanje sterilnosti,
beživotnosti, anemičnost, hladnoću i sl. Crna
predstavlja najtamniju noć iz koje se počinje rađati zora, ona je
istovremeno kraj starog i početak novog, stoga u mnogim kulturama crna
boja predstavlja smrt, ponor i ništavilo, što je zapravo samo prelazak u
sferu tajni i misterija, tako i osobe obučene u crno emitiraju dozu
misterioznosti i nedokučivosti. Crna nije negativna boja, ona samo
predstavlja put u nepoznato, a mi se toga najviše plašimo, jer nismo
spremni tragati u mraku za svjetlošću. Dominacija sive
ukazuje na potrebu za kontrolom, ova boja izmiruje kontrast između
bijele i crne, i nije spremna biti potpuno otvorena i pristupačna, već
izražava granice u okviru kojih se ispoljava. Siva boja je najviše
zastupljena u službenim objektima gdje dominiraju određena pravila,
zakoni i granice ponašanja, uključujući i obavezan “službeni” osmijeh
koji je daleko od iskrenosti i topline, jer označava neutralnost –
odsustvo emocije. Zemljane nijanse kao što su bež i smeđa
osim što prezentiraju pouzdanost, odgovornost i majčinski odnos prema
drugima, mogu stvoriti ozbiljnost, osjećaj pritiska, brige, tuge,
melankolije, žudnje, opterećenosti, ljubomore, nedostatak entuzijazma i
živosti u prostoru, suviše discipliniran i strog stav prema vezi ili
braku, što može unijeti dosadu i nedostatak “zraka”, kao i probleme sa
probavnim traktom i želucem. Zemlja takođe prezentira poniznost,
prizemnost, siromaštvo. Žuta boja podstiče mentalne i analitičke aktivnosti, verbalnu komunikaciju i radoznalost, prilično je topla, radosna i otvorena. Zelena boja i vertikatlni dizajn simbolizira rast, zdravlje i financijsko blagostanje. Plava simbolizira nebeska i vodena prostranstva, vjeru, pouzdanost i povjerenje. Ružičasta je boja ljubavi i njene nijanse stvaraju romantično ozračje, dok crvena podstiče strast. Zlatna je kralj svih boja, boja bogatstva, moći i prosvjetljenja. Zlatna predstavlja sunce, toplotu i muški polaritet, dok srebrna simbolizira mjesec, hladnoću i ženski pol. Zlatna boja zagrijava auru i podstiče na aktivnost, dok srebrna hladi.
Nijedna boja nije sama po sebi pozitivna
niti negativna, samo je stvar količine i svaka postaje negativna onda
kada dominira. Voda je dobra i korisna, ali kada stvori poplavu (kada je
ima više nego što treba), onda je negativna. Kada je nema nikako, onda
je potrebna i stvara čežnju, odnosno rupu u energetskom sklopu. Kroz
korespondencije boja i elemenata s određenom oblašću života možemo
detektirati problematična područja. Imamo li određenih financijskih
“rupa” u životu, možda bismo ih mogli popuniti upotrebom zelene boje u
prostoru, orijentirajući se ka istočnoj i jugoistočnoj strani i
unošenjem jake svjetlosti u ovaj sektor kako bi se zapalila vatra i
pokrenula aktivna energija. Sklonost k isključivoj dominaciji zemljanih
nijansi u prostoru govori o prenaglašenoj potrebi za sigurnošću kao i
materijalistički stav prema životu, u smislu da vjerujemo samo u ono što
ima konkretan i opipljiv oblik. Dominacija zemlje zagušuje i zatrpava,
donoseći stagnaciju, poput majke koja se previše brine za svoje dijete
pa bi ga najradije zatrpala i ušuškala da nigdje ne može maknuti.
Zemlja se može neutralizirati upotrebom
zelene boje. Naglašena bjelina treba nešto od vatrenih nijansi kao što
su crvena, ružičasta ili narančasta. Trebamo uvijek znati pronaći točku
ravnoteže i da pretjerivanje ne doprinosi harmoniji.
Kako smo u stalnoj interakciji s
okolinom, tako ista utiče na našu ravnotežu yina i yanga. Ako smo suviše
yin, tada nam treba yang i obrnuto. U stanju brige, depresije i tuge
nije potrebna izolacija, već upravo suprotno – dodir sa spoljnim
svijetom i suncem, naporna fizička vježba i sl. Liječnici su oduvijek
kao praktičan lijek protiv depresije svojim pacijentima preporučivali da
uzmu sjekiru u ruke i cijepaju drva. Što je sedativ u odnosu na fizički
rad? Depresija je znak da nismo ispolarizirani i da trebamo raditi na
balansiranju energije. Sedativ je sredstvo koje će kemijskim putem
umrtviti naš ionako mrtav energetski sistem i dodati još više yin
energije, izbaciti nas potpuno iz ravnoteže, gdje će se buđenje i sudar
sa stvarnošću pokazati još težim i bolnijim, tako se yang energija
doživljava kao udar groma i počinjemo je izbjegavati. Počinje nam
smetati sve što podsjeća na život, počinjemo uživati u svojoj samoći i
crnilu, život promatramo kroz prizmu brige i tuge i osjećamo žal za
prošlošću (yin), jer se plašimo budućnosti (yang). Ravnoteža yina i
yanga je u sadašnjem trenutku, jer je “ovdje i sada” jedino izvjesno.
Kada naučimo živjeti u sadašnjem trenutku, tada ćemo naučiti kako
stvoriti unutrašnju harmoniju.
Ako smo jedno vrijeme živjeli
intenzivnim životom, putovali i provodili se po svijetu ili bili
poslovno angažirani, u kontaktu s većim brojem ljudi ili se izlagali
fizičkom naporu, tada nam je potreban yin da bi se energija stišala. Na
taj način stvaramo harmoniju unutar sebe i u svakom trenutku možemo
osluškivati svoju unutrašnjost i prepoznati šta nam je potrebno. Takođe,
i u ishrani se možemo rukovoditi ovim principom, jer i hrana ima svoj
polaritet, pa tako više yanga posjeduje meso, luk, sol, začini, posebno
oni koji griju, kava, alkohol, dok voće i tekućine imaju više yina. Tako
ćemo prema unutrašnjem osjećaju birati odgovarajuće namirnice koje su
nam potrebne. Ako nam je suviše toplo (yang), uzećemo tekućinu da se
rashladimo (yin) ili ako jednostavno želimo povećati nivo yin energije,
unijet ćemo dosta voća ili mlijeka, dok će nam u provodu (yang) dobro
doći koja čašica alkoholnog pića ili jača kava.
Čovjek je svjesno biće, ali često živi
veoma nesvjestan život i potpuno mu je svejedno što jede, s kim se
druži, gdje boravi i što oblači. Takva ravnodušnost prema svemu biva nam
uzvraćena istom mjerom. Duhovna praksa nas uči da čak ni jedan uzdah
niti izdah ne trebamo činiti nesvjesno, jer je disanje funkcija koja nas
održava u životu. Poštivanjem te spone, pokazujemo zahvalnost na životu
i što smo svjesniji prema svakom detalju koji nas okružuje,
primjećujući njegovu svrhu i simboliku, to će nam biti lakše spoznati
sebe i ploviti kroz život bez napora.
Izvor http://atma.hr/
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.