Moć svete vodice je toliko velika, da je danas smatraju jednom od najvećih sila za izlečenje i duhovni rast.
Sveta voda je spasonosna i osvećujuća, jer u sebi nosi blagodat i silu Duha Svetog.
Sveta voda je spasonosna i osvećujuća, jer u sebi nosi blagodat i silu Duha Svetog.
Sveta voda silom Božjom zadobija “blagodat duhovnu i silu dejstvujuću”, dok van Trojičnog Boga, voda ostaje najobičniji element.
U Pravoslavnoj Crkvi postoji “malo” i “veliko” osvećenje vode.
U Pravoslavnoj Crkvi postoji “malo” i “veliko” osvećenje vode.
“Malo” osvećenje vode se vrši veoma često, dok se “veliko” osvećenje vrši prvenstveno na dan Bogojavljenja, ali i drugim prilikama.
Osvećenje vode se vrši prizivom Duha Svetoga.
U raznim prilikama vernici uzimaju osvećenu vodu i to na dva načina. Putem pijenja i putem škopljenja. Na taj način oni primaju blagoslov raspetog i vaskrslog Sina Božijeg Isusa Hrista.
Osvećenje vode se vrši prizivom Duha Svetoga.
U raznim prilikama vernici uzimaju osvećenu vodu i to na dva načina. Putem pijenja i putem škopljenja. Na taj način oni primaju blagoslov raspetog i vaskrslog Sina Božijeg Isusa Hrista.
Značaj osvećene vode je ogroman, jer
“Voda posle priziva Svetoga Duha i Njegovog prisustva u istoj, nije više obična voda, nego je ona postala osvećena. Drugim rečima, ona je zadobila iskupiteljski značaj i osobinu, postala je “živa voda”, spasonosna, osvećujuća i životonosna – “voda života”, jer ima u sebi blagodat i silu Duha Svetoga – “silu osvećenja”, to jest, u njoj je prisutan sam Duh Sveti koji čini da voda postane sveta i spremna da osveti, presazda i usini one koji se u njoj krštavaju.”
Treba, međutim, znati da svu svoju “silu“ osvećena i “živa” voda duguje svemoćnoj i čovekoljubivoj Svetoj Trojici.
“Voda posle priziva Svetoga Duha i Njegovog prisustva u istoj, nije više obična voda, nego je ona postala osvećena. Drugim rečima, ona je zadobila iskupiteljski značaj i osobinu, postala je “živa voda”, spasonosna, osvećujuća i životonosna – “voda života”, jer ima u sebi blagodat i silu Duha Svetoga – “silu osvećenja”, to jest, u njoj je prisutan sam Duh Sveti koji čini da voda postane sveta i spremna da osveti, presazda i usini one koji se u njoj krštavaju.”
Treba, međutim, znati da svu svoju “silu“ osvećena i “živa” voda duguje svemoćnoj i čovekoljubivoj Svetoj Trojici.
Blagodat ili božanska energija pripada svima Trima Licima Svete Trojice i ljudima se daje trijadološki: od Oca kroz Sina u Duhu Svetom.
O značaju vode, o njenoj simbolici i božanskoj blagodati koju osvećena voda ima, karakteristične su reči svetog Kirila Jerusalimskog:
O značaju vode, o njenoj simbolici i božanskoj blagodati koju osvećena voda ima, karakteristične su reči svetog Kirila Jerusalimskog:
“Ako neko želi da sazna zašto baš preko vode daje blagodat, a ne
preko nekog drugog elementa, neka uzme Sveto Pismo pa će mu biti jasno.
Voda je nešto izuzetno veliko, i najbolje između četiri elementa sveta.
Nebo je obitalište Anđela, a nebesa su od vode; zemlja je boravište ljudi, a ona je od vode; i pre svega šestodnevnog stvaranja onoga što je postalo, Duh Božiji nošaše se nad vodom (Post. 1, 2). Voda je početak sveta, a početak Jevanđelja je Jordan. Izrailj se kroz more oslobodio od faraona, a sloboda svetu od greha, daje se preko Krštenja u vodi Rečju Božijom (Ef. 5, 26).
Nebo je obitalište Anđela, a nebesa su od vode; zemlja je boravište ljudi, a ona je od vode; i pre svega šestodnevnog stvaranja onoga što je postalo, Duh Božiji nošaše se nad vodom (Post. 1, 2). Voda je početak sveta, a početak Jevanđelja je Jordan. Izrailj se kroz more oslobodio od faraona, a sloboda svetu od greha, daje se preko Krštenja u vodi Rečju Božijom (Ef. 5, 26).
Tamo gde Bog sklapa savez sa nekim, tu je i voda. Posle Potopa,
bi zaključen savez sa Nojem; Zavet Izrailju dođe sa gore Sinajske, ali
posredstvom vode, vune crvene i isopa (Jevr. 9, 19)“.
Voda se dovodi u vezu sa početkom hrišćanskog života – sa Krštenjem; koristi se u svetoj Tajni Evharistije; sačinjava osnovni elemenat prilikom vršenja službi za osvećenje i blagosiljanje vascelog čoveka; pominje se u mnogim molitvama Pravoslavne Crkve.
Izvor Opanak. rs
Voda se dovodi u vezu sa početkom hrišćanskog života – sa Krštenjem; koristi se u svetoj Tajni Evharistije; sačinjava osnovni elemenat prilikom vršenja službi za osvećenje i blagosiljanje vascelog čoveka; pominje se u mnogim molitvama Pravoslavne Crkve.
Izvor Opanak. rs
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.