недеља, 30. јун 2019.

Ljubav prema sebi

Picture  
"Spasi sam sebe, i oko tebe će biti hiljade spašenih."
​Serafim Sarovski  

 Prije svega, ja sam ezoterik pa tek onda psiholog. Dugi niz godina tražila sam odgovore na pitanja: Zašto ja živim? U čemu je smisao mog postojanja? Zašto svijet funkcioniše baš tako, a ne onako kako mi želimo? Šta raditi da se bude zdrav i srećan? Kako živjeti u miru sa samim sobom?


I obično su mi dolazili odgovori u kojima se govorilo o ljubavi. Ali ići putem bezuslovne ljubavi nije tako jednostavno, kao što možda izgleda. I uprkos očiglednom napretku, svi moji napori nijesu mi donosili unutrašnje zadovoljstvo. Ezoterija i religija uče da se odustne od svog Ja, da se rastvori svoj Ego u toku ljubavi prema bližnjem. Ali u stvarnosti, sve to dovodi samo do periodične depresije i suicidalnih misli. Zašto? Daleko od toga da svi znaju glavnu tajnu postizanja bezuslovne ljubavi. To je ključ koji otvara vrata ka harmoniji.
U čemu je tajna? Bez ljubavi prema samom sebi čovjek je slab i osjeća se nesrećno. Stvar je u tome da energija bezuslovne ljubavi ne može slobodno da teče kroz čovjeka, ako on prvo ne prihvati i ne zavoli samog sebe! Ovo je kamen temeljac na putu ka Bogu, voljeti samog sebe i bližnjeg svog kao samog sebe.


Mi smo navikli da mislimo da je ljubav prema sebi sebičnost, i zato je treba osuditi. Ljubav prema sebi se često miješa sa nadmenošću, gordošću, arogancijom, itd. A ne znaju svi da je gordost i arogancija, zaštita od dubokog neprihvatanja samog sebe. A drugi paradoks je u tome, da stidljivi, stisnuti i konformni ljudi takođe mogu biti puni gordosti. Ne voljenje sebe to je uvijek gordost. Jer čovjek ne prihvata najvažniji dar Božji - svoju sopstvenu suštinu. Ako želite da se oslobodite gordosti, zavolite sebe!
Naravno, svako može ubijediti sebe, da on stvarno voli sve. Takvim, autotreningom obično se bave ljudi na početku puta duhovnog razvoja. Ali, u stvari, često je sve to samoobmana, poseban oblik psihološke zaštite. Vjerovatno ste primijetili kako neki "prosvijetljeni" ljudi izazvaju razdraženje kod okruženja. Jer se licemjerje odmah pročita na podsvjesnom nivou. Istinski prosvijetljeni ne mogu izazvati razdraženje, oni svojim prisustvom harmonizuju prostor i ljude oko sebe.


Picture
Kada čovjek dolazi bezuslovnoj ljubavi prema sebi:
  • Svijet se doživljava kao rezultat velike Božanske promisli, i to se dešava lako i prirodno. 
  •  Srce se otvara, kroz čovjeka bez prepreka prolaze tokovi Ljubavi.
  •  Kod čovjeka sa ljubavi prema sebi je ugrađeno poštovanje prema svim ljudima, čak i onim koji ne liče na njega.
  •  U ljudima iz okruženja on primjećuje više dobrog, on počinje da vidi svjetlost njihove istinske duše.
  •  Pomoć onima kojima je potrebna, nije zbog toga što tako treba, već zato što to postaje prirodna potreba.
  •  Usklađuju se uzajamni odnosi sa ljudima, posebno sa bliskim. Čak se mogu riješiti i dugogodišnji konflikti.
  •  Čovjek lako može reći "ne" kao odgovor na to što mu se ne sviđa.
  •  S druge strane, lako pušta u svoj život pozitivne promjene i razne darove Univerzuma.
  •  Usklađuje se samopoštovanje, osećaj sopstvenog dostojanstva, samouvažavanja, ali zajedno sa tim i skromnost.
  •  Više se ne želi ratovati sa nesavršenstvima ovog svijeta.
  •  Nestaje bijes, razdraženje, depresija.
  •  Nestaju mnoge psihosomatske bolesti.

Neki ljudi su rođeni sa ljubavlju u srcu, ali mnogi moraju da to nauče. Lako je reći: "Volim sebe!". Sada je postalo moderno davati ovaj savjet. A kako to raditi u praksi? Obično u popularnim člancima, psiholozi savjetuju da se brine o svom tijelu, ugađa sebi, i podiže svoja samoocjena. Ali obično, te preporuke ne rade same po sebi, ako ne postoji dobar stručnjak pored. I ako rade, tada je to sporo i teško. Neophodan je dublji rad sa svojim stanjima. Potrebni su najveći pravi "iskopi", koji omogućavaju da se dospije do najglavnijeg.


Kada sam počela da radim sa ljudima pomoću emocionalno-slikovne terapije, otkrila sam da u 90 % slučajeva uzrok nesrećnog života i bolesti je intrapersonalni konflikt, kada se Unutrašnje dijete ne čuje, nije dovoljno voljeno, negira, osuđuje. Unutrašnje dijete to je naše pravo Ja, to je taj dio ličnosti koji nam omogućava da doživimo pravu radost, zadovoljstvo, ispoljavanje iskrenosti i spontanosti, da damo slobodu stvaralaštvu.

​Ako se uspostavi dogovor sa svojim Unutrašnjim Djetetom, tada mnogi problemi nestaju sami od sebe. Sada sam uvjerena da se većina pitanja može riješiti seansama ljubavi prema sebi, prema svom Unutrašnjem Djetetu. I ja tome učim svoje klijente. Rezultati ponekad iznenađuju čak i mene.

Jedan čovjek, optimista i tolerantan prema okruženju, je u stanju da izbalansira negativ 90 hiljada ljudi sa niskom energetikom.

​Wayne Dyer

Želite li da spasite svijet? Počnite od sebe.


Autor: Irina Fedorova

Prevod teksta: arcanes.ru

Prevela: Beba Muratović - Bebamur.com

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.